Článek
Oficiální výstavní premiéru na pekingském autosalonu zhatil koronavirus, Tayron X se tak představuje alespoň virtuálně. Uniklé fotky jsme sdíleli již před dvěma měsíci. Jedná se o vůz speciálně navržený pro čínský trh, do Evropy se pravděpodobně nedostane.
Název nového modelu koresponduje se striktním názvoslovím SUV od Volkswagenu, musí vždy začínat na T. Pseudo kupé verze pak přidává ono akční písmeno X.
Test Volkswagenu Golf 1.5 eTSI: Konzervativec poosmé
Ve srovnání s výchozím Tayronem je verze X nejen nižší v zadní části střechy, ale i o 37 mm delší. Je již jedenáctým současně nabízeným SUV Volkswagenu na čínském trhu. Volkswagen zde má více povinných čínských partnerů, tento vůz bude vyráběn ve spolupráci s FAW.
Pohonná jednotka je zatím potvrzena jediná, a sice 2.0 TSI s výkonem 220 koní (162 kW) a točivým momentem 350 newtonmetrů. Vše ve spojení s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou.
Řídili jsme Škodu Kodiaq GT, specialitu pro Čínu
Podobný krok, který v Evropě dosud nebyl zopakován, učinila před dvěma lety i Škoda. Kodiaq GT s elegantní siluetou zůstal v nabídce jen pro čínské zákazníky, svézt jsme se s ním proto museli až na místě.