Hlavní obsah

Volkswagen končí s vývojem spalovacích motorů

Předseda představenstva automobilky Volkswagen Ralf Brandstätter oznámil, že automobilka už nebude vyvíjet zcela nové spalovací motory. Ty stávající jí mají vystačit do doby, než přejde kompletně na elektrický pohon.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Vznětový čtyřválec pod kapotou Volkswagenu Passat Alltrack (Ilustrační foto)

Článek

U každé automobilky to jednou přijde, u Volkswagenu to je právě teď – oznámila konec vývoje nových spalovacích motorů. Učinil to předseda představenstva Ralf Brandstätter pro německý magazín Automobilwoche: „V tuto chvíli nepředpokládám, že bude na trh uvedena zcela nová rodina spalovacích motorů.”

Ovšem, konec vývoje nových spalovacích motorů neznamená konec spalovacích motorů, alespoň ne prozatím. Volkswagen tím říká, že končí s vývojem zcela nových motorů. Ty stávající bude upravovat tak, aby plnily nadcházející emisní normy včetně Euro 7, která má podle dostupných spekulací vstoupit v platnost v roce 2025.

Současné spalovací motory, samozřejmě s patřičnými úpravami, tedy Volkswagenu vydrží až do doby, kdy přejde kompletně na elektrická pohonná ústrojí. „Stále je potřebujeme a musí být co nejefektivnější,” dodal Brandstätter.

Tržby Škody Auto za rok 2020 klesly o téměř 14 procent

AutoMoto

Víme, že kompletní přechod na elektromobilitu nebude dřív než v příštím desetiletí, protože podle starších vyjádření má v roce 2030 být 70 % nových Volkswagenů prodaných v Evropě elektrických, a ten zbytek bude muset mít spalovací motor.

Automobilka už dříve uvedla, že své klíčové modely se spalovacími motory – Golf, Passat, T-Roc a Tiguan – si v nabídce ponechá nejméně jednu příští generaci. To znamená, že spalovací Golf bude podle plánu firmy v nabídce ještě nejméně někdy v roce 2034 či 2035, budeme-li u osmé i deváté generace předpokládat klasické osmileté životní cykly.

Test Volkswagenu Golf TDI: Kráčí vpřed, ale i zpátky

Testy

Samozřejmě se dá předpokládat, že u nich bude silný důraz na elektrifikovaná pohonná ústrojí. Plug-in hybridní varianty mají mít dost velké baterie na to, aby urazily bez lokálních emisí nejméně 100 km.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám