Článek
První ryze elektrická platforma koncernu Volkswagen, nazvaná MEB a použitá pro všechno od Volkswagenu ID.3 přes Audi Q4 e-tron až po Škodu Enyaq Coupé RS iV, měla mít relativně krátký život - jen do roku 2025. Už v druhé polovině tohoto desetiletí ji měla postupně nahradit univerzálnější platforma SSP (Scaleable Systems Platform).
Plány se ale změnily. Koncern chystá investici ve výši 1,5 miliardy eur (36,6 miliardy korun) do modernizace platformy MEB, aby byla konkurenceschopná déle. Ke změnám bude patřit možnost zástavby jiných, pokročilejších bateriových článků, lepší elektroniky a lepších invertorů.
Nová generace platformy se má jmenovat MEB-Evo a primárním cílem vývoje má být právě ona možnost použití nových bateriových článků. Ty mají být unifikované napříč celým koncernem Volkswagen ve snaze snížit výrobní náklady, píše britský web Autocar.
Kromě toho má být možno vozy na MEB-Evo nabíjet vyšším výkonem, maximum má být mezi 175 a 200 kW. U dnešních modelů na platformě MEB je nejvyšší výkon 135 kW. Navzdory změnám ale má platformě zůstat 400V architektura, a to kvůli lepší cenové konkurenceschopnosti výsledného produktu.
Posun znamená, že platforma SSP, která bude mít pokročilejší, ale dražší 800V architekturu a bude schopna nabíjecích výkonů až 350 kW, přijde na trh později - nejdříve v roce 2028. To naznačil Thomas Schäfer, ředitel automobilky Volkswagen, na losangeleském autosalonu: „Všechno se o trochu odsouvá, zhruba o dva roky,“ citují ho Britové.
Prodloužení života MEB znamená, že na ní bude stát i první skutečný elektrický sedan Volkswagenu, předpovězený konceptem ID. Aero, stejně jako Cupra Tavascan. O té koncern čerstvě prozradil, že se bude vyrábět v Číně a do Evropy dovážet.