Článek
Více než dvě třetiny pětiletého investičního plánu jsou určeny na elektrifikaci a digitalizaci, což je o 56 procent více než v předchozím pětiletém plánu. Patnáct miliard eur z této částky je vyčleněno na továrny na výrobu baterií a na suroviny.
Investice do spalovacích motorů dosáhnou vrcholu v roce 2025 a posléze budou podle automobilky klesat. Volkswagen se snaží dosáhnout toho, aby do roku 2030 polovina z jeho prodaných vozů po celém světě byly plně elektrické modely.
Akcie automobilky na počátku tohoto měsíce posílily díky optimistickému ročnímu výhledu. Volkswagen navzdory přetrvávajícím problémům v dodavatelském řetězci očekává nárůst tržeb o deset až 15 procent a zvýšení dodávek o 14 procent.
Robustní výsledek. Volkswagen loni vykázal čistý zisk přes 375 miliard
V pondělí Volkswagen oznámil, že svůj první závod na výrobu bateriových článků mimo Evropu postaví v Kanadě, kde provoz zahájí v roce 2027. Člen představenstva Thomas Schmall téhož dne uvedl, že Volkswagen nemusí začít stavět novou gigafactory v Evropě do roku 2025.
Rozhodnutí o další gigafactory v Evropě může být podle něj učiněno brzy, pokud by v Evropě byla dostupná podobná podpora, jakou mají Spojené státy v podobě jejich zákona o snižování inflace (IRA).
Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.