Článek
ID.Buzz, první zástupce rodiny ID pod divizí Volkswagen Užitkové vozy, je od ledna u všech českých dealerů ke svezení i na klasické objednání. Již v předprodeji se ale novince dařilo. „Za šest měsíců loňského roku si vůz objednalo 130 zákazníků, aniž by jej dopředu viděli. Dalších 45 vozů směřovalo jako předváděcí k dealerům,“ uvedl ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v ČR Jakub Šebesta.
Aktuálně je na českém trhu k dispozici pětimístný model ID. Buzz s vyšším stupněm výbavy „Pro“ a maximálním výkonem 150 kW (204 k) z jednoho elektromotoru za cenu od 1 593 854 Kč včetně DPH. Užitková verze ID. Buzz Cargo je nabízená za ceny od 1 236 741 Kč bez DPH.
Sériová výbava obou modelů zahrnuje kompletně síťově propojené informační a zábavní systémy, multifunkční volant, světlomety LED, automatickou klimatizaci, tempomat, asistenční, respektive výstražné systémy či asistenta pro nouzové brzdění.
Základem je modulární platforma pro elektricky poháněné vozy MEB, podobně jako u celé řady ID nebo třeba Škody Enyaq iV. Modely jsou v době uvedení na trh nabízeny s dosud největší akumulátorovou baterií v rámci rodiny ID. Sada lithium-iontových akumulátorů disponuje využitelnou kapacitou 77 kWh, celková je 82 kWh.
Silnější, slabší, delší i na kempování
Nabídku v příštím roce doplní i varianta s prodlouženou karoserií. Má mít o 25 centimetrů více a sedm míst k sezení.
Očekává se i verze s nižším výkonem a kapacitou baterie, ale naopak i varianta GTX se dvěma elektromotory tvořícími pohon všech kol a systémový výkon 250 kW. Na cestě je i blíže nespecifikovaná kempingová varianta California.