Hlavní obsah

Úsporně, ale zoufale pomalu. Volkswagen ID.7 zvládl 941 km na jedno nabití

3:19
3:19

Poslechněte si tento článek

Elektrický sedan Volkswagen ID.7 Pro S zvládl bez úprav urazit 941 kilometrů na jedno nabití, působivý úspěch ovšem poněkud kazí fakt, že jeho průměrná rychlost nebyla ani 30 km/h.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.7 Pro S zvládl na testovacím okruhu zdolat 941 km na jedno nabití.

Článek

Obavy z dojezdu bývají jedním z hlavních argumentů, které lidi odrazují od pořízení elektromobilu. Automobilky proto často podporují či rovnou podnikají různé pokusy, které mají prokázat již mnohdy skutečně působivé schopnosti moderních elektromobilů.

Do jednoho takového pokusu se v prosinci loňského roku pustila i automobilka Volkswagen, která vyslala elektrický sedan ID.7 ve verzi Pro S na italský testovací okruh Nardó. Elektromobil s baterií o využitelné kapacitě 86 kWh, elektromotorem o výkonu 210 kW (286 k) a udávaným dojezdem 709 km zde přitom zvládl ujet 941 kilometrů na jediné nabití.

Udávaný dojezd, který vychází z testovacího programu WLTP, tak vůz překonal o působivých 232 kilometrů, tedy bezmála 33 procent. Spotřeba se namísto udávaného průměru 13,6 až 16,2 kWh/100 km ustálila na hodnotě pouhých 9,2 kWh/100 km. V přepočtu na naftu by si tak ID.7 vystačil zhruba s jedním litrem na 100 kilometrů.

Volkswagen ID.7 Tourer odhalen, nabídne obří kufr a dojezd až 685 kilometrů

AutoMoto

Jak automobilka připomněla, model ID.7 Pro S se může pochlubit velmi propracovanou aerodynamikou s koeficientem odporu 0,23 a sofistikovaným elektromotorem APP550, který vedle nízké spotřeby nabízí i schopnost vystřelit vůz z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy.

Působivost celého experimentu ovšem trochu kazí skutečnost, že se pokus konal v areálu „Low Speed Ring“, tedy na 12,5 kilometru dlouhém okruhu ideálním pro simulaci jízdy v provozu, a průměrná rychlost vozu dosahovala pouze 29 km/h, což ale podle automobilky odpovídá průměru ve velkých městech během dopravní špičky.

Foto: Volkswagen

Působivá vzdálenost byla zdolána při simulaci městského provozu.

Zatímco u kompaktnějších elektromobilů by podobné testy jistě dávaly smysl, model ID.7 je vnímán jako elektrická alternativa Volkswagenu Passat, který byl stavěn pro pohodlné zdolávání větších vzdáleností, namísto přískoků po městě, kde ovšem podle nového testu vystačí bez nabíjení možná i několik týdnů.

Schopnosti vozu na dlouhých cestách a v provozu již v loňském roce vyzkoušel Volkswagen Team Switzerland, který s modelem ID.7 Pro S zvládl za 15 hodin a 42 minut ujet na veřejných silnicích během běžné dopravy 794 kilometrů, což je stále velmi působivý výsledek, který rovněž překonává hodnotu WLTP.

První jízda s Volkswagenem ID.7: Napravuje chyby a nabízí zajímavé svezení

AutoMoto

Volkswagen začal vyrábět elektromobil ID.7, který z Emdenu vytlačil passat

AutoMoto

Výběr článků

Načítám