Hlavní obsah

Volkswagen ID.7 naživo: Vzdušná kabina s úchvatnou prostorností

Nejsilnější první dojem z nedávno představeného Volkswagenu ID.7 dávají jeho rozměry, a to zejména uvnitř. Nabízí hromadu luxusních prvků včetně elektrického nastavování výdechů ventilace.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volkswagen ID.7 naživo

Článek

Čerstvě představený Volkswagen ID.7 sice do prodeje vstoupí až koncem letošního roku, už nyní však jsme měli možnost si jeho prototyp osahat a posadit se do něj. Velký elektrický „lidový vůz“ na papíře slibuje opravdu velkorysé rozměry - a při prvním seznámení nezklamal.

Nejsilnější dojem totiž dává právě jimi. Zvenčí necelých pět metrů dlouhý vůz působí elegantně svou protáhlostí, což je rozdíl oproti řadě jiných elektromobilů. Hodnota výšky 1529 mm odpovídá normálnímu konvenčnímu autu, až by pozorovatel málem zapomněl, že před ním stojí elektromobil.

Po nasednutí za volant je tlustá podlaha kvůli baterii samozřejmě znát, ale i tak se tu sedí na elektromobil relativně nízko. Palubní desce dominuje obří centrální obrazovka, kromě níž je palubovka kompletně plochá, nenarušena kapličkou přístrojů.

Volkswagen uvedl vlajkový elektromobil ID.7, na jedno dobití má zvládnout 700 km

AutoMoto

Přístrojový štít tu ale samozřejmě je - ve formě malého displeje schovaného do lišty výdechů ventilace. Je poměrně daleko linii pohledu řidiče na vozovku, Volkswagen jednoznačně spoléhá na to, že lidé budou sledovat spíš head-up displej.

Výdechy ventilace zaslouží vlastní zmínku. Kromě toho, že nejsou příliš vidět, jsou také kompletně elektricky nastavitelné. V obrazovce klimatizace má každý z výdechů vlastní čtyřsměrový posuvník, kterým si proud vzduchu nasměrujete podle libosti, nebo můžete výdech uzavřít. Samozřejmě není to první aplikace takového způsobu vůbec, nýbrž je první pro značku Volkswagen a působí opravdu luxusně.

Neméně luxusní je věc, kterou naznačoval už při představení téměř třímetrový rozvor náprav, a sice prostor na zadních sedačkách. Je ho tu opravdu královsky na hlavu i nohy a nechybí prostor pod přední sedačkou, kam člověk může zasunout špičky bot. Skoro by se sem až hodila individuální křesla místo třímístné lavice.

Trochu nicméně zamrzí nepřítomnost malého zavazadelníku pod přední kapotou, kam by člověk mohl uložit např. nabíjecí kabely; údajně byl plánován pohon i předních kol a všechno dohromady s jednotkou klimatizace a chladiči by tu na „frunk“ nebylo dost místa.

Pro úplnost - ID.7 je vlajkovou lodí elektromobilů značky Volkswagen a zároveň jejím nejdelším osobním vozem. Až přijde na podzim na trh, nabídne baterii o kapacitě 82 nebo 91 kWh, má dojet na jedno nabití až 615, resp. 700 km daleko a zvládne nejvyšší nabíjecí výkon 170, resp. 200 kW. Má poháněná zadní kola elektromotorem o výkonu 286 koní.

Volkswagen slibuje kvalitativní ofenzivu, plánuje elektrický golf i tiguan

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám