Článek
Podobně jako u hatchbacku ID.4 se i druhý zástupce elektrické rodiny od Volkswagenu začíná prodávat nejprve v limitované startovací edici o 27 tisících kusech.
Aktuálním základem je výbava ID.4 1st za 1 224 900 korun. Zahrnuje například 20“ kola, vyhřívání předních sedadel, multifunkčního volantu a skla čelního okna. Dále dekorační osvětlení, dvouzónovou klimatizaci, navigační systém Discover Pro, adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, zadní kameru či tepelné čerpadlo, které především za nízkých teplot znatelně prodlužuje dojezd.
Druhým limitovaným stupněm je ID.4 1st Max za 1 473 900 korun. Navíc nabídne maximální výbavu, tedy například světlomety IQ.Light-Matrix LED, zadní svítilny LED 3D, 21“ kola, adaptivní tlumiče, elektricky nastavitelná sedadla, panoramatické skleněné střešní okno, třízónovou automatickou klimatizaci, průhledový displej s rozšířenou realitou, centrální 12“ displej či asistenční systémy Travel Assist.
Volkswagen představuje ID.4, bratr Škody Enyaq ujede až 520 km na elektřinu
V obou případech zajišťuje pohon zadních kol vzadu uložený elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) napájený ze sady akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh.
Na jedno nabití lze ujet až 520 km podle metodiky WLTP. Rychlým nabíjením stejnosměrným proudem o výkonu 125 kW, například z nabíjecích stojanů sítě Ionity, se během 30 minut doplní elektrická energie pro ujetí 320 km. ID.4 zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h.
Nejlevnější enyaqy do prodeje zatím nejdou, cena startuje výš
Po vyprodání limitovaných edic bude Volkswagen postupně uvádět na trh další varianty modelu, které cenu potlačí níž, stejně jako u Škody Enyaq iV, se kterou vůz sdílí platformu MEB. Na začátku roku 2021 bude následovat základní verze ID.4 Pure s dojezdem 340 kilometrů.