Článek
Nový Volkswagen ID.4 je coby druhý zástupce elektrické rodiny ID od Volkswagenu představen vskutku podivným způsobem. Takříkajíc napůl. Klíčové technické parametry známe, vůz se po neuskutečněném ženevském autosalonu ale ukázal na oficiálních snímcích jen v lehkém maskování.
Před svou premiérou se navíc už začal vyrábět. A podle automobilky nikoli v takzvané nulté sérii, ale již v sériovém provedení. Děje se tak ve Cvikově, výroba postupně naběhne i v čínském An-tchingu a v roce 2022 také v Chattanooga v americkém Tennessee.
První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná
Ve Cvikově se dříve vyráběl především Passat. Volkswagen vynaložil 1,2 miliardy eur, v přepočtu 31 miliard korun, na přestavbu závodu pro stavbu vozů na modulární elektrické platformě MEB s roční kapacitou kolem 300 tisíc aut.
Na tomto základu stojí i chystaná Škoda Enyaq iV, která se na pražskou premiéru chystá 1. září. Ovšem Enyaq se bude vyrábět v Mladé Boleslavi na stejném pásu jako konvenční automobily, což si rovněž vyžádalo velké investice a ještě více plánování.
O tom, že ne vše nejspíš plyne podle plánu, stejně jako u octavie, informoval v tomto týdnu magazín Škodovácký odborář.
Připravenost vozu pro výrobu je žalostná, stěžují si škodováci na novou octavii
Volkswagen ID.4 bude pro Škodu Enyaq iV skutečným sourozencem, s délkou 4612 mm je jen o málo kratší než boleslavský elektromobil s 4648 mm.
Volkswagen zatím potvrdil, že krom výkonnějších variant nabídne stejně jako Škoda také základní verzi s pohonem zadních kol. Maximální dojezd na jedno dobití má činit až 500 kilometrů.