Článek
Wolfsburská automobilka neváhá ve svých materiálech novinku označovat za svůj třetí milník. Po prvním modelu Brouk a Golf. Po první edici modelu, která se dostala na český trh ve třech stupních výbavy, se ID.3 začíná prodávat ve standardních úrovních.
Nejdostupnější ID.3 Life lze pořídit za 1 014 900 Kč včetně DPH. Disponuje například 18palcovými ocelovými koly, tepelným čerpadlem, navigačním systémem s optimalizací dojezdu, adaptivním tempomatem a telefonním systémem s indukčním nabíjením.
První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná
Následuje ID.3 Style za 1 097 900 Kč. Obsahuje nad rámec výbavy verze Life například panoramatické střešní okno či progresivní světlomety IQ. Light-Matrix LED a zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru.
ID.3 Business stojí 1 106 900 Kč, oproti předchozím variantám má bezpečnostní výbavu rozšířenou o paket Assistance, který zahrnuje mimo jiné přednárazový bezpečnostní systém PreCrash, zadní kameru a bezklíčkový přístupový systém Keyless Access.
Na rodinu je zaměřena varianta ID.3 Family s cenou 1 133 900 Kč. Disponuje navíc paketem Comfort Plus, v němž nechybí dvouzónová automatická klimatizace nebo variabilní podlaha zavazadlového prostoru.
Nejlevnější enyaqy do prodeje zatím nejdou, cena startuje výš
Dalším stupněm je ID.3 Tech, který za 1 177 900 Kč přidává pakety Infotainment Plus, Assistance Plus a Design Plus. Zahrnují například průhledový displej s rozšířenou realitou a soubor asistenčních systémů. Travel Assist umožňuje částečně automatizovanou jízdu, Side Assist hlídá zóny slepého úhlu při změně jízdního pruhu, Emergency Assist vůz bezpečně zastaví, dojde-li k náhlé zdravotní indispozici řidiče, a PreCrash připraví bezpečnostní systémy s předstihem na hrozící kolizi a tím poskytne posádce nejlepší možnou ochranu.
Nejvyšším výbavovým stupněm je ID.3 Max za 1 235 900 Kč. Jeho výbava obsahuje všechny pakety ve verzi Plus a navíc také paket Sport Plus s progresivním řízením a adaptivními tlumiči DCC.
Nejprve s prostřední baterií
Všechny aktuálně nabízené varianty přijíždějí s pohonem zvaným Pro Performance. Elektromotor s nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 310 Nm pohání zadní kola.
Elektrickou energii dodává sada akumulátorů, jejíž využitelná kapacita 58 kWh vystačí k překonání vzdálenosti až 420 km na jedno nabití dle přísnější metodiky WLTP. Akumulátory lze nabíjet střídavým proudem o výkonu 11 kW nebo stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem 100 kW.
Kromě aktuálně dostupné sady akumulátorů bude později k dispozici také verze s kapacitou 45 kWh, která by cenu vozu měla minimálně o pár desítek tisíc korun snížit. Nabídka se ale bude rozšiřovat i směrem nahoru. Vrcholné varianty bude napájet sada akumulátorů se 77 kWh a dojezdem na jedno nabití 549 km dle metodiky WLTP.
Se zpožděním
Koncept s názvem I.D. se ukázal už v roce 2016 na autosalonu v Paříži, aby nalákal na budoucnost. Sériový vůz jsme si poprvé prohlédli v září 2019 na autosalonu ve Frankfurtu. Už tehdy se jednalo o opožděnou premiéru. Jsme sice zvyklí, že po premiéře se k prvním zákazníkům vozy dostanou až za několik měsíců, ovšem v případě ID.3 se jedná o čistý rok.
Vinit z toho podle řady německých médií lze problémy se softwarem. Novinka totiž bude zpřístupňovat řadu funkcí online, klidně i na dodatečnou objednávku. Například v dubnu letošního roku informoval německý Süddeutsche Zeitung, že se o softwaru palubní výbavy interně hovoří jako o „absolutní katastrofě“.
Volkswagen představuje nový Golf Variant, kombi má ještě větší kufr než předchůdce
Do toho všeho se ještě vývojáři při dolaďování novinky museli potýkat s omezeními kvůli pandemii nového typu koronaviru.
„Uplynulé měsíce byly pro celý tým, který připravuje výrobu modelu ID.3, velkou výzvou, ztíženou navíc podmínkami probíhající pandemie. O to důležitější je skutečnost, že nyní již stojíme bezprostředně před uvedením modelu ID.3 na trh,“ uvedl při představení první edice Thomas Ulbrich, člen představenstva Volkswagenu odpovědný za elektromobilitu.