Článek
Automobilky Škoda a Audi představily nejnovější varianty svých modelů na CNG, a to novou Octavii a A3. Na stejné platformě teď s motorem na stlačený zemní plyn Volkswagen představuje nový Volkswagen Golf TGI.
Koncern VW se letos nechal slyšet, že s vývojem vozidel na CNG končí, ale automobilkám pod jeho křídly nic nebrání, aby již vyvinuté motory používaly. I proto Volkswagen sáhnul po sdíleném motoru 1,5 litru se čtyřmi válci s výkonem 130 koní a 200 Nm. Přeplňovaná jednotka se spotřebou 4,1 až 4,3 kilogramu CNG na 100 kilometrů ujede na plyn i 400 kilometrů.

Pohonné ústrojí na CNG, které sdílí Octavia, Audi A3 a nyní i Volkswagen Golf.
Nádrže doplňuje i devítilitrová nádrž na benzín. V tomto případě se vůz dokáže přeformovat na tradiční spalování a zajistí tak rezervní dojezd v případu nouze. Spalování také funguje jako pomoc při startování motoru při nízkých venkovních teplotách.
Co se variant Volkswagenu Golf týče, německá automobilka má nabídnout motorovou verzi TGI jak pro standardní pětidveřový hatchback, tak i pro další Variant. Pohon na CNG je výhodný i co do emisí CO2, které jsou podle VW až o 25 procent nižší než u motoru na benzín.