Článek
Automobilky Škoda a Audi představily nejnovější varianty svých modelů na CNG, a to novou Octavii a A3. Na stejné platformě teď s motorem na stlačený zemní plyn Volkswagen představuje nový Volkswagen Golf TGI.
Audi stále věří stlačenému plynu, představuje nové A3 g-tron
Koncern VW se letos nechal slyšet, že s vývojem vozidel na CNG končí, ale automobilkám pod jeho křídly nic nebrání, aby již vyvinuté motory používaly. I proto Volkswagen sáhnul po sdíleném motoru 1,5 litru se čtyřmi válci s výkonem 130 koní a 200 Nm. Přeplňovaná jednotka se spotřebou 4,1 až 4,3 kilogramu CNG na 100 kilometrů ujede na plyn i 400 kilometrů.
Nádrže doplňuje i devítilitrová nádrž na benzín. V tomto případě se vůz dokáže přeformovat na tradiční spalování a zajistí tak rezervní dojezd v případu nouze. Spalování také funguje jako pomoc při startování motoru při nízkých venkovních teplotách.
První jízda se Škodou Octavia RS iV a G-Tec: Ekologie dvakrát jinak
Co se variant Volkswagenu Golf týče, německá automobilka má nabídnout motorovou verzi TGI jak pro standardní pětidveřový hatchback, tak i pro další Variant. Pohon na CNG je výhodný i co do emisí CO2, které jsou podle VW až o 25 procent nižší než u motoru na benzín.