Článek
Se současnou hysterií kolem emisí CO2 z výfuků aut se spalovacími motory by leckoho mohlo napadnout, že nový Golf osmé generace, který byl před několika dny představen, bude poslední. Elektromobily Volkswagen totiž plánuje nabízet pod značkou ID. „Osmička” ani nedostane ryze elektrickou variantu.
Podle Larse Hentschela z oddělení pohonných ústrojí tu Golf stále bude i v dalších vydáních. „V žádném případě nebudeme mít stoprocentní elektrifikaci v roce 2030. Ani můj šéf Herbert Diess se do toho nehrne. To by bylo příliš,” uvedl pro britský magazín Top Gear a dodal, že je přesvědčen, že Golf bude mít i devátou generaci. Ta by mohla být na světě někdy v roce 2027 až 2028, pokud si model zachová zhruba sedmiletý životní cyklus.
Vraťme se ale k nedávné novince, Golfu VIII. generace. Už víme, že bude i třísetkoňová verze, pravděpodobně s označením R. Hentschel prozradil, že se pro Golf pracuje na více možnostech elektrifikace, včetně elektro-kompresoru po vzoru toho, který využívá dieselový osmiválec v Audi SQ7 a SQ8 TDI.
Škoda ukazuje novou Octavii, výrazně povyrostla a poprvé půjde dobíjet
Jestli bude R nějak elektrifikované, samozřejmě zatím nikdo nepotvrdil. Jürgen Stackmann, člen představenstva pro prodeje, marketing a poprodejní služby, nicméně minulý měsíc na frankfurtském autosalonu uvedl, že „jestli má R nějakou budoucnost, je elektrická”.