Článek
V honu za co nejnižšími normovanými emisemi je manuální převodovka překážkou, protože řidiči umožňuje řadit zcela svobodně, kdežto elektronický mozek samočinné převodovky má nějaká pravidla, podle kterých se při řazení řídí - a která mohou být napsána tak, aby výsledné emise škodlivin byly co nejnižší.
To je důvodem, proč současný Volkswagen Golf osmé generace má při modernizaci, která by se měla ukázat ještě letos na podzim, přijít o možnost manuální převodovky. Včetně verze GTI mají všechny golfy mít dvouspojku DSG, alespoň podle vyjádření ředitele technického vývoje Volkswagenu Kaie Grünitze.
„V příští generaci golfu nebude žádný s manuálním řazením,“ cituje ho web britského magazínu Autocar. Grünitz dodal, že takové rozhodnutí má základ v plnění emisních norem.
Britové nicméně spekulují, že by platilo pouze v případě, kdy by emisní norma Euro 7 prošla v aktuálně navrhovaném znění. To je předmětem ostrého nesouhlasu ze strany automobilek i řady členských států EU včetně Česka.
Golf nabízí manuální převodovku od svého zrodu v roce 1974 nepřetržitě, což platí i o verzi GTI. Ve Spojených státech, kde zákazníci sportovních a vysokovýkonných aut mají v oblibě manuální řazení mnohem víc než ti evropští, je manuál k mání i pro vrcholové provedení Golf R - alespoň prozatím.