Hlavní obsah

Volkswagen Eos poprvé v Česku

Novinky,

Po více než miliónu kabrioletů VW značek Brouk, Karmann Ghia, Golf a New Beetle vyrazil v květnu 2006 na evropské trhy nový model Eos. Jde o první sériově vyráběný čtyřsedadlový Volkswagen, který je vybavený pětidílnou skládací pevnou střechou CSC, která z otevřeného kabrioletu dokáže pouhým stiskem tlačítka udělat stylové čtyřmístné kupé s pevnou střechou.

Článek

Kupé-kabriolet Eos je 1,79 metru široký, 4,41 metru dlouhý a 1,44 metru vysoký. Tím zapadá mezi výrobní řady Golf a Passat a nejvíce se blíží modelu Jetta. Dynamický tvar karoserie má sice některé prvky z ostatních modelů (např. přední masku), jinak se ale jedná o zcela nový design.

Kupé i kabriolet

Volkswagen Eos (Eos byla řecká bohyně úsvitu) disponuje pětidílnou pevnou střechou, které se během 25 sekund skryje do zavazadlového prostoru. Elektrohydraulický mechanismus je ovládán tlačítkem na středové konzoli. Dvanáctikilogramová střecha však má proti konkurenci, které je v dnešní době více než dost, jednu nespornou výhodu. Část nad hlavou se dá totiž i při zavřené střeše vysunout a otevřít tak rozměrné střešní okno.

Pro čtyři lidi

V interiéru najde místo až čtveřice cestujících. Vzadu sedadla sice moc místa nenabízejí, ale to je tradiční daň nutnosti ukotvení a skládání střechy. Při zavřené střeše navíc člověk s výškou nad 185 cm nemá moc místa ani nad hlavou. Přední sedadla jsou však velmi pohodlná a komfortní. Přístrojovou desku poznáváme - pochází z golfu a jen některé dílčí úpravy jako třeba jiné výdechy klimatizace jí odlišují.

Zavazadelník má při natažené střeše 380 l, když se složí, zmenší se zavazadelník na 205 l. Bohužel využitelný prostor se zmenší na malý otvor ve středu zavazadelníku pod umělohmotným krytem.

Bude pět motorů

Eos na tuzemském trhu startuje se třemi zážehovými motory s přímým vstřikováním benzinu do válců propojenými s manuálními šestistupňovými převodovkami: 1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW a 2.0 FSI Turbo/147 kW a vznětovým motorem 2.0 TDI/103 kW sériově vybaveným filtrem pevných částic DPF. Později bude následovat ještě verze s agregátem 3.2 V6/184 kW. U motorů až do výkonu 147 kW se používá čtyřválcového uspořádání, agregát 184 kW je šestiválcový a řazení u něj obstarává dvouspojková převodovka DSG.

Pro komfortní cestování

Jízda s vozem je překvapivě komfortní. Podvozek je sice jistý (však také pochází ze současných osvědčených modelových řad), ale pružení není nijak tvrdé. To Volkswagen Golf je podle našich zkušeností i tvrdší.

Při jízdě bez střechy do 80 km/h v interiéru vládne akustická pohoda a vítr jen lehce vane na ramena. Nad tuto rychlost se však už více ozývá vítr, který se za střechou otočí a na posádku útočí zezadu. Jenže si lze pořídit i větrnou mřížku za sedadla a hned je v automobilu exkluzivní ticho a komfort.

Cena nového kupé-kabrioletu začíná na 688 800 Kč u motoru 1.6 FSI, turbodiesel stojí 762 800 Kč. Vidlicový šestiválec ještě svou cenu nemá, do ČR bude dovážen v pozdější době.

Související témata:

Výběr článků

Načítám