Článek
Půjde o čistě elektrické provedení a podle automobilky se produkční verze dočkáme do roka. A soudě dle jediné zveřejněné fotografie vyjede sériové provedení právě v této podobě. Studie vychází z modelové řady T6, má dlouhý rozvor náprav (3,4 metru) a délku 5406 mm.
Pro Volkswagen tento elektromobil vytvořila firma ABT s bezmála padesátiletou tradicí (znáte ji jako úpravce aut, nyní se angažuje také v elektro mobilitě). Známé jsou už i dojezdy na jedno nabití. V nabídce budou dvě sady akumulátorů; verze s nižším dojezdem zvládne zhruba 208 kilometrů, ta „lepší” pak nabídne až 400 km.
Baterie jsou klasicky lithium-iontové, kapacita je buď 37,3 kWh, nebo 74,6 kWh. Menší baterie se do sta procent dobijí za pět hodin, větší potřebují dvojnásobný čas.
Akumulátory jsou samozřejmě těžké, takže není divu, že se zmenšila užitečná hmotnost, tj. kolik kilogramů osob a zavazadel lze na palubu naložit. S menšími akumulátory je maximální užitečná hmotnost 1050 kg, s většími jen 750 kg. U užitkových verzí aktuálního transporteru je to více, zhruba 1400 kilogramů.
Elektrický transporter se bude nabízet jak v užitkové verzi, tak v provedení osobním, které pojme až devět osob.