Článek
Je-li Volkswagen ID.3 elektrickým ekvivalentem Golfu, chystanou novinku s označením ID.1 můžeme označit za paralelu modelu up, či spíše za nástupce jeho elektrické varianty e-up. Podle informací britského magazínu Car ho můžeme očekávat na silnicích v roce 2023.
Měl by být pojetím podobný e-upu, tedy krabicoidní městské autíčko s krátkými převisy a pětidveřovou karoserií. Po vizuální stránce by měl být podobný modelu ID.3, po technické stránce také - má využívat zmenšenou verzi platformy MEB.

Volkswagen ID.3 na autosalonu v německém Frankfurtu
To by znamenalo elektromotor těsně před zadní nápravou a pohon zadních kol. Baterie uložená v podlaze by ve snaze snížit cenu mohla podle Britů mít menší kapacitu; očekávají se dvě varianty - 24 a 36 kWh. Dojezd té větší by se mohl blížit třem stovkám kilometrů.
Je reálné, aby takovéto auto dávalo i ekonomický smysl? Podle Ralfa Brandstättera, šéfa osobních vozů u Volkswagenu, ano, a to právě díky platformě MEB. Postavit elektromobil na jejím základě je podle něj o 40 % levnější, než ho vytvářet z již existující platformy konvenčního automobilu.

Volkswagen ID.3
„Do budoucna nemá smysl stavět elektromobil na základě auta navrženého pro spalovací motor, jako jsme to udělali u e-upu. To byl mezistupeň. Pracujeme na bateriovém elektromobilu s cenou pod 20 tisíc eur (543 tisíc korun),” vysvětlil Brandstätter.
Plány automobilky jsou ale širší. Rodina ID má mít podle Britů sedm modelů a bude tam patřit i ID.2, konkurent Renaultu Zoe nebo Peugeotu e-208. Přijít má také ostrá verze ID.3 R a crossover ID.4, který by se měl objevit ještě letos.