Článek
Automobilka Volkswagen se chystá rozšířit svou modelovou řadu elektromobilů o tři důležité SUV, nikoliv nepodobně značce Škoda. Alespoň podle britského webu Autocar, který se odkazuje na šéfa značky Thomase Schäfera.
Dva z nich mají přibýt v segmentech s velkým objemem prodeje, tedy ve třídě kompaktních a malých městských crossoverů. Ten kompaktní má být lidmi z automobilky označován za „elektrický tiguan“. Třetí má být velkým vozem, vlajkovou lodí.
Nikoliv nepodobné plány svět nedávno slyšel od jiné značky z koncernu VW - mladoboleslavské Škodovky. Ta také plánuje představit malý crossover na platformě MEB Entry, elektrický ekvivalent karoqu jménem Elroq a velké sedmimístné SUV, které má vycházet z loni představené studie Vision 7S.
Škoda odhalila předobrazy šesti elektromobilů
Zmíněný kompaktní crossover má mít tradičnější design ve srovnání s již prodávaným ID.4 a má se představit v roce 2025. Nic moc dalšího o něm zatím není známo, ovšem dá se očekávat technický základ v platformě MEB+ a možnost volby mezi pohonem zadních nebo všech kol.
Některé spekulace hovořily o tom, že by tento „elektrický tiguan“ nahradil ID.4 a ID.5, ovšem to Schäfer podle Britů popírá. „Tohle je světově největší segment aut, do nějž patří i tiguan. Nový model může doplňovat ID.4 a ID.5,“ říká.
Automobilka kvůli startu jeho výroby investuje 460 milionů eur (10,8 miliardy korun) do své wolfsburské továrny. „S odborovou radou úzce spolupracujeme na tom, abychom do Wolfsburgu přivedli další elektrický model založený na MEB+. Bude to model cílený na vysoké objemy prodejů v segmentu SUV,“ citují Britové dále Schäfera.
Volkswagen ukázal „elektromobil pro každého“. V roce 2025 má stát pod 600 tisíc
Zmíněný malý crossover by mohl nést jméno ID.2X a vycházet z konceptu ID.2all, který automobilka Volkswagen představila nedávno. V souladu se zamýšleným použitím platformy MEB Entry by měl pohon výhradně předních kol a údajně má používat také baterii s novými, lithium-železo-fosfátovými články.
Volkswagen již dříve uvedl, že tato menší verze platformy MEB má pojmout baterii o kapacitě 38 nebo 56 kWh, z čehož by se dalo usuzovat na dojezd okolo 300-400 kilometrů na jedno nabití. Nejvyšší nabíjecí výkon má být 125 kW.
Konečně, velké SUV má vzejít z přepracovaného projektu Trinity. Již nyní probíhá jeho vývoj v technologickém centru Volkswagenu v Braunschweigu a hotový vůz má být výkladní skříní značky co do elektrického pohonu i softwarových schopností. V nabídce má zaujmout zhruba prostor mezi tiguanem a touaregem a na trh se má dostat v roce 2028.
Nemá však stát na platformě MEB, nýbrž na připravovaném základu označovaném SSP - Scalable Systems Platform. Jeho klíčovou výhodou je 800V architektura, která umožní snížení hmotnosti i rychlejší nabíjení - údajně nabídne až přes 350 kW nabíjecího výkonu. Dojezd má atakovat 700 kilometrů.