Hlavní obsah

Volkswagen chce zvýšit tržby své stejnojmenné značky aut

Volkswagen chce jít cestou snižování složitosti výroby a hlubšího slaďování výroby volkswagenů, seatů, cuper a škodovek směrem k vyšší ziskovosti. Bude to znamenat užší možnosti konfigurace i méně modelů v nabídce značky VW.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Volkswagen Multivan T7 Long

Článek

Německý automobilový koncern Volkswagen chce do roku 2026 zvýšit tržby své stejnojmenné značky osobních automobilů o přibližně deset miliard eur (238,2 miliardy korun). To mu má pomoci zvýšit rentabilitu tržeb (ROS) na cílových 6,5 procenta, neznamená to však, že se celých 10 miliard eur promítne do zisku.

Výroba vozů značek Volkswagen, SEAT, Cupra a Škoda a užitkových vozů Volkswagen bude proto v zájmu efektivity více sladěna. Na síti LinkedIn to v příspěvku uvedl finanční ředitel Arno Antlitz. „Skupina Volkswagen se soustředí ještě více na ziskovost a cash flow,“ napsal.

Mluvčí Volkswagenu později agentuře Reuters řekl, že deset miliard eur bude představovat úspory a snížení nákladů a že celá tato částka se nepromítne do zvýšení zisku. O bližších podrobnostech však ještě nebylo rozhodnuto.

Vyprodáno za osm minut. Po Volkswagenu Golf R 333 se jen zaprášilo

AutoMoto

Volkswagen Amarok vstupuje na český trh, bez daně od 911 tisíc

AutoMoto

Agentura Reuters s odvoláním na zdroje uvedla, že dozorčí rada automobilky v úterý jednala o opatřeních na snížení nákladů o nejméně tři miliardy eur u značek Volkswagen, SEAT, Škoda a Cupra, aby tohoto cíle dosáhla.

Oznámení Antlitze přichází poté, co šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer v polovině května v interním sdělení zaměstnancům uvedl, že automobilka plánuje reorganizaci své hlavní značky, aby měla pevnější základy, když v prvním čtvrtletí ROS, tedy poměr mezi ziskem a tržbami, činil tři procenta. Snížil se tak z 3,6 % v roce 2022. 

Schäfer za důvody poklesu označil riziko recese, geopolitické konflikty, nestabilitu dodavatelských řetězce a prudké zvýšení cen surovin a energií.

Volkswagen ID.7 naživo: Vzdušná kabina s úchvatnou prostorností

AutoMoto

Jedním z kroků optimalizace bude, jak uvádí web Autonews, konec výroby modelů, které nemají velké objemy prodejů. To znamená např. arteon.

„Sníží to složitost výroby a přinese větší zisky,“ uvedl Schäfer a dodal, že bude také méně možností konfigurace jednotlivých aut. Volkswagen a jemu přidružené značky dnes patří k těm, u nichž je možnost kombinace různých jednotlivých prvků výbavy na přání kromobyčejně široká.

Příští týden ve středu má Volkswagen představit nové finanční cíle a aktualizovanou podnikovou strategii.

Větší sladění výroby jednotlivých značek je důležité pro snižování nákladů a zvyšování výnosů. Optimalizace efektivity výroby bude důležitá pro výrobu plánovaného základního elektromobilu za 25 tisíc eur (595 500 korun) ve Španělsku.

Test Volkswagenu Multivan T7 Long TDI: V dálkové konfiguraci exceluje

Testy

První jízda s Volkswagenem ID. Buzz: Stylový busík

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám