Článek
Koncern Volkswagen chce urychlit přechod na výrobu elektrických aut a přepracovat svou softwarovou strategii. Vedení firmy to představilo v rámci pětiletého investičního plánu, který v pátek prezentovalo dozorčí radě, píše agentura Reuters s odkazem na prohlášení automobilky.
Představenstvo podle něj diskutovalo, jak přepracovat a vylepšit výrobní síť koncernu, aby se zrychlil přechod na čistou mobilitu. Další detaily však zatím k dispozici nejsou, mají být zveřejněny v březnu na výroční konferenci koncernu. Představenstvo debatovalo také nad tím, zda postavit, či nepostavit novou továrnu pro vozy vzniklé pod projektem Trinity. Tu koncern plánoval ještě pod bývalým ředitelem Herbertem Diessem.
K tématům mělo podle novin Handelsblatt, které se odvolávaly na nejmenované zdroje, patřit také to, které modely mohou být vyráběny v hannoverské továrně po konci výroby užitkového T6.1. Rovněž měla být řeč o budoucnosti fabriky v Osnabrücku, která by mohla dostat nějaký nový model značky Porsche.
Zaměstnanci hannoverské továrny mají obavu, že by zhruba tisícovka z nich mohla přijít o místo, kdyby se zde nezačal vyrábět jiný model místo T6.1. Nástupce tohoto užitkového vozu totiž má vzejít ze spolupráce s automobilkou Ford, a to takovým způsobem, že má být založen právě na fordu.
Kde by se měl vyrábět, zatím není jasné. Dosavadní transit custom, jehož příští generace má být i volkswagenem, vzniká v tureckém Gölcüku v závodě Ford Otosan. Podle mluvčího koncernu VW však jsou pracovní místa v Hannoveru zaručená smlouvou do roku 2029.