Hlavní obsah

Volkswagen chce v Číně udržet 15procentní podíl, koncept ID.Code ukazuje blízkou budoucnost

Německý automobilový koncern Volkswagen, pod který patří i česká automobilka Škoda, chce do roku 2030 udržet na čínském trhu současný asi 15procentní podíl. Řekl to regionální šéf podniku Ralf Brandstätter. Firmě tam v posledních třech letech tržní podíl výrazně klesl kvůli oblibě elektromobilů. Mezi čínskými výrobci elektrických aut nyní zuří cenová válka.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID.Code

Článek

Největší evropská automobilka na Čínu hodně sází a počítá s velkými investicemi. S jejich pomocí chce podpořit prodej svých aut, řekl Brandstätter. Do roku 2030 chce Volkswagen v Číně prodávat asi čtyři miliony aut ročně.

Cíle na rok 2030 ukazují, s jakými těžkostmi se Volkswagen v Číně potýká, uvedla agentura Reuters. Loni měl Volkswagen na čínském trhu podíl 14,5 procenta, zatímco ještě v roce 2020 jeho podíl činil 19,3 procenta.

„Ceny dnes klesají rychleji, než jakým tempem se zlepšují náklady,“ řekl Brandstätter, který je členem představenstva Volkswagenu a vedoucím čínské součásti koncernu. „Očekáváme, že v příštích letech, zejména v následujících dvou, bude cenová válka pokračovat,“ řekl Brandstätter analytikům a dodal, že tato situace znamená tlak na tvorbu zisku.

Volkswagen nastínil, s jakými plány v Číně teď počítá. Chystá nový design, inovativní technologie a další vývoj. Cílem je oslovit i další skupiny zákazníků, včetně těch mladších.

Směřování značky na tamním trhu naznačuje koncept SUV s názvem ID.Code. Rodina ID se má v Číně do roku 2030 rozšířit na 16 modelů a novinky navážou právě na minimalistický designový jazyk konceptu.

Akcie Volkswagenu na burze ve Frankfurtu nad Mohanem odpoledne vykazovaly pokles přibližně o jedno procento a pohybovaly se těsně nad 120 eury za kus. Ztráty se prohloubily právě po komentářích šéfa čínské součásti koncernu, obchodování zahajovaly s mírným ziskem. Před třemi lety jedna akcie Volkswagenu stála téměř 250 eur.

Volkswagen koncem roku 2022 přišel o pozici nejprodávanější automobilové značky v Číně, jeho místo obsadil čínský rival BYD. Přispěl k tomu pokles prodeje aut se spalovacím motorem a rychlý nástup elektromobilů, kde se prosazují právě čínské značky.

Brandstätter řekl, že investice do nového výzkumného centra v Číně a partnerství s čínskými výrobci a dodavateli elektromobilů by mu na čínském trhu mohly pomoci rychleji vyvíjet cenově dostupnější elektromobily.

Před 50 lety byl představen Volkswagen Golf, dodnes je považován za etalon třídy

AutoMoto

Základní levný elektromobil do roku 2027, plánuje Volkswagen

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám