Článek
Největší evropská automobilka na Čínu hodně sází a počítá s velkými investicemi. S jejich pomocí chce podpořit prodej svých aut, řekl Brandstätter. Do roku 2030 chce Volkswagen v Číně prodávat asi čtyři miliony aut ročně.
Cíle na rok 2030 ukazují, s jakými těžkostmi se Volkswagen v Číně potýká, uvedla agentura Reuters. Loni měl Volkswagen na čínském trhu podíl 14,5 procenta, zatímco ještě v roce 2020 jeho podíl činil 19,3 procenta.
„Ceny dnes klesají rychleji, než jakým tempem se zlepšují náklady,“ řekl Brandstätter, který je členem představenstva Volkswagenu a vedoucím čínské součásti koncernu. „Očekáváme, že v příštích letech, zejména v následujících dvou, bude cenová válka pokračovat,“ řekl Brandstätter analytikům a dodal, že tato situace znamená tlak na tvorbu zisku.
Volkswagen nastínil, s jakými plány v Číně teď počítá. Chystá nový design, inovativní technologie a další vývoj. Cílem je oslovit i další skupiny zákazníků, včetně těch mladších.
Směřování značky na tamním trhu naznačuje koncept SUV s názvem ID.Code. Rodina ID se má v Číně do roku 2030 rozšířit na 16 modelů a novinky navážou právě na minimalistický designový jazyk konceptu.
Akcie Volkswagenu na burze ve Frankfurtu nad Mohanem odpoledne vykazovaly pokles přibližně o jedno procento a pohybovaly se těsně nad 120 eury za kus. Ztráty se prohloubily právě po komentářích šéfa čínské součásti koncernu, obchodování zahajovaly s mírným ziskem. Před třemi lety jedna akcie Volkswagenu stála téměř 250 eur.
Volkswagen koncem roku 2022 přišel o pozici nejprodávanější automobilové značky v Číně, jeho místo obsadil čínský rival BYD. Přispěl k tomu pokles prodeje aut se spalovacím motorem a rychlý nástup elektromobilů, kde se prosazují právě čínské značky.
Brandstätter řekl, že investice do nového výzkumného centra v Číně a partnerství s čínskými výrobci a dodavateli elektromobilů by mu na čínském trhu mohly pomoci rychleji vyvíjet cenově dostupnější elektromobily.