Hlavní obsah

Volkswagen chce snížit čas vývoje nového auta na 36 měsíců, reaguje tak na čínskou konkurenci

Volkswagen plánuje zkrátit lhůty pro vývoj nových vozů z 54 na 36 měsíců, zároveň chce zvýšit kvalitu. Automobilka doufá, že jí takový krok umožní lépe konkurovat čínským rivalům, ale není to bez rizik. V rozhovoru pro britský Autocar to uvedl šéf technického oddělení Kai Grunitz.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID. 2all. Vznikne z něj nejlevnější elektrický volkswagen, který má stát pod 600 tisíc.

Článek

Počínaje modelem ID. 2 Volkswagen přechází na kratší vývojový cyklus. Jeho designérský tým dokončil první skici kompaktního elektromobilu loni v prosinci a automobilka ho plánuje uvést na trh do konce roku 2025.

Grunitz uznává, že kratší vývojové cykly přinášejí rizika. Uvádí však, že VW má konkrétní představy o tom, jak tato rizika potlačit při zachování a zlepšení kvality. Využijí nové simulační nástroje a procesy pro ověření vývojové práce.

Produktové týmy mohou navíc zvýšit efektivitu snížením počtu testovacích cyklů. Například snížení testování v chladném počasí ze dvou nebo tří zim na jednu.

VW také plánuje užší spolupráci s dodavateli na integraci technologií. Cílem je eliminovat určitou nejistotu ve vývojovém procesu, která vede k delším lhůtám a problémům s kvalitou. Grunitz uznal problémy s vývojem Golfu osmé generace a ID.3 a naznačil, že VW nepřivede na silnice žádná další auta „s tisíci závadami“.

Grunitz si uvědomuje výzvy ze strany čínských výrobců, ale poznamenává, že například automobilka BYD byla úspěšná díky svému agilnímu přístupu, platformové strategii, technologii baterií a nízkým nákladům. Přijetím podobného modelu a využitím myšlenek, které nedávno předložil, Grunitz věří, že na to má VW odpověď.

Příští generace Volkswagenu Golf má být plně elektrická

AutoMoto

Volkswagen ukázal „elektromobil pro každého“. V roce 2025 má stát pod 600 tisíc

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám