Článek
Počínaje modelem ID. 2 Volkswagen přechází na kratší vývojový cyklus. Jeho designérský tým dokončil první skici kompaktního elektromobilu loni v prosinci a automobilka ho plánuje uvést na trh do konce roku 2025.
Grunitz uznává, že kratší vývojové cykly přinášejí rizika. Uvádí však, že VW má konkrétní představy o tom, jak tato rizika potlačit při zachování a zlepšení kvality. Využijí nové simulační nástroje a procesy pro ověření vývojové práce.
Produktové týmy mohou navíc zvýšit efektivitu snížením počtu testovacích cyklů. Například snížení testování v chladném počasí ze dvou nebo tří zim na jednu.
VW také plánuje užší spolupráci s dodavateli na integraci technologií. Cílem je eliminovat určitou nejistotu ve vývojovém procesu, která vede k delším lhůtám a problémům s kvalitou. Grunitz uznal problémy s vývojem Golfu osmé generace a ID.3 a naznačil, že VW nepřivede na silnice žádná další auta „s tisíci závadami“.
Grunitz si uvědomuje výzvy ze strany čínských výrobců, ale poznamenává, že například automobilka BYD byla úspěšná díky svému agilnímu přístupu, platformové strategii, technologii baterií a nízkým nákladům. Přijetím podobného modelu a využitím myšlenek, které nedávno předložil, Grunitz věří, že na to má VW odpověď.