Článek
Tesla plánuje vybudovat v Evropě další továrnu a zaplavit evropský trh svými modely. Pro mnohé značky by to znamenalo kolaps, protože s elektrickými vozy jsou pozadu. Třeba Volkswagen teprve připravil svá auta a platformu MEB, ale zatím ještě není nic připraveno pro výrobu. Aby ochránil své zaměstnance před problémy s poklesem zájmu o nová auta se spalovacími motory, musí tak intenzivně investovat do výroby elektromobilů.
A tak se 16. listopadu sejde dozorčí rada a budou se projednávat plány na výrobu prvního elektrického auta na bázi MEB. Toho se má vyrobit minimálně 200 000 kusů a následovat by ho měl model I.D. Aero, u kterého se už dokonce ví, že bude vyráběn v německém Emdenu, kde dnes sjíždějí vozy VW Passat.
S tímto podnikem by se měly svézt na elektrické vlně další dva zatím přesně nespecifikované závody. Pravděpodobně půjde o závod ve Zwickau a Hannoveru.
Gigantická spolupráce?
V současné době také probíhají velké rozhovory o spolupráci koncernu Volkswagen (jednička na evropském trhu) a koncernu Ford (jednička na americkém trhu). Zatím se mluví v trochu jasnějších obrysech nad spoluprací v rámci užitkových vozidel. Třeba nový Volkswagen Amarok by měl být ostaven právě ve spolupráci s americkým Fordem.
Také Volkswagen Buzz, tedy elektrický van a mikrobus, má být vyráběn v Hannoveru. Ovšem aby se uvolnily výrobní kapacity, měl by být přesunut jinam, a to do turecké továrny Fordu.
Ovšem podle neoficiálních zpráv se také vyjednává nad velkou spoluprací ohledně elektromobilů nebo alespoň výroby akumulátorů. Obě strany zatím odmítly podle Automotive News tuto možnost komentovat.