Článek
Německý výrobce automobilů, který nedávno představil svou strategii, očekává, že do roku 2030 budou automobily s bateriovým pohonem představovat polovinu celosvětových prodejů Volkswagenu.
Než se tak stane, bude se do roku 2025 snažit předběhnout Teslu v prodeji elektromobilů, a to navzdory skutečnosti, že tyto vozy představovaly v roce 2020 jen tři procenta globálních prodejů automobilky. Celkem skupina loni prodala 9,2 milionu aut.
„Stanovili jsme si strategický cíl stát se lídrem na globálním trhu s elektrickými vozidly – a jsme na dobré cestě. Nyní nastavujeme parametry,“ uvedl generální ředitel koncernu VW Herbert Diess.
Minulý měsíc Volkswagen uvedl, že v rámci přechodu k elektrickým vozům přestane do roku 2035 prodávat vozy se spalovacím motorem v Evropě a o něco později také v Číně a Spojených státech. Stejné datum ukončení prodeje spalovacích motorů načrtla evropská komise ve středečním návrhu.
Skupina usiluje o to, aby většina jejích vozidel měla do roku 2040 nulové emise na všech hlavních trzích, zatímco si klade za cíl být do roku 2050 klimaticky neutrální.
K tomu má přispět jednotná elektrická platforma použitelná napříč třídami. V nadcházejícím desetiletí také postupně ukončí výrobu vozů na platformách s vnitřním spalováním a jediná elektrická platforma společnosti, zvaná Scalable Systems Platform (SSP), by měla debutovat jako základ pro nástupce Audi A8, který má být uveden na trh v roce 2026.
Německý koncern také značně investuje do baterií. Zavede jednotný design článků, který sníží náklady o 50 procent. Tento typ bateriového článku bude vyráběn v šesti továrnách po celé Evropě.