Článek
Volkswagen je hlavní značkou stejnojmenného německého koncernu, jehož součástí je rovněž Škoda Auto. Značka Volkswagen dříve uváděla, že v Evropě s automobily se spalovacími motory skončí mezi roky 2033 a 2035. Cílem značky je rovněž nabídnout levný model elektromobilu, který by stál maximálně 25 tisíc eur (zhruba 613 tisíc korun), napsala agentura Reuters.
Alespoň jedna rychlonabíječka elektromobilů každých 60 km, nařizuje EU
„V budoucnosti se zaměříme na své základní modely a v příštích deseti letech výrazně zjednodušíme nabídku modelů,“ uvedl Schäfer, který se do čela značky Volkswagen postavil začátkem července poté, co odešel z vedení Škody Auto.
Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Vedle vlajkové značky Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek. Kromě Škody jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini, nebo výrobce nákladních aut Man či motocyklů Ducati.
Nový koncernový šéf Oliver Blume začátkem září uvedl, že koncern Volkswagen se bude snažit urychlit přechod k elektromobilům. Cílem koncernu je vystřídat do roku 2025 amerického konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě.
Škoda Auto představila nové logo
„Elektromobilitě patří budoucnost,“ řekl Blume, který na začátku září v čele koncernu vystřídal Herberta Diesse. „Stávající tempo (přechodu k elektromobilům) zachováme a tam, kde to bude možné, ho zvýšíme. Jsem fanoušek elektromobility,“ dodal.
Škoda Auto má v plánu do roku 2026 uvést na trh tři nové čistě elektrické modely, další mají následovat. Podíl čistě elektrických vozů na odbytu značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent.