Článek
Dvouspojkové i samočinné převodovky s hydrodynamickým měničem točivého momentu jsou v dnešních autech už téměř zanedbatelnou příplatkovou položkou. Navíc zpravidla už řadí hladce, rychle a spotřebu příliš nezvyšují. Zatímco před jednou automobilovou generací platilo manuální ústrojí za anomálii ve vyšší střední třídě, dnes už jej těžko pohledat i v segmentu D.
Tři pedály postupně ubývají i v rámci nižší střední třídy, segmentu C, ovšem motivace pro automobilky tu stále je a nejedná se jen o snížení ceny. „Někteří lidé se stále rádi vrátí trošku zpět a chtějí řadit manuálně,” řekl Rabe v rozhovoru pro britský magazín Autocar s tím, že pro tyto zákazníky bude Volkswagen manuální převodovky vyrábět, dokud poptávka úplně nezmizí.
Volkswagen představuje rychlý Golf třikrát jinak. GTI, GTD a GTE
Svá slova Rabe hrdě prezentuje na novém Golfu GTI. Jedna z nejdražších verzí Golfu osmé generace manuální řazení nabídne, a to prostě jen pro zábavu. Spekuluje se o podobném kroku i v případě verze R. Jakkoli na okraji, na manuální řazení stále myslí i masové automobilky. Alespoň dokud trh zcela nezaplaví elektromobily. Tam si vystačíte jen s jedním stupněm.