Článek
Zatímco společnost Rivian prodala v loňském roce kolem 50 000 vozidel, Volkswagen si připsal kolem 9 000 000 prodaných vozů. Přesto si mohou společnosti vzájemně pomoci a ředitel Volkswagenu Oliver Blume proto stojí o další prohlubování vztahů, jak uvedl v rozhovoru pro magazín Spiegel.
Skupina Volkswagen by mohla těžit především z inovativního přístupu společnosti Rivian k vývoji platforem pro elektromobily, které by si měly vystačit pouze se sedmi řídicími jednotkami, zatímco současné vozy skupiny VW jich mnohdy využívají přes 100. Tyto moduly přitom kontrolují prakticky vše, co se v autě odehrává.
Zjednodušení architektury přitom znamená menší spotřebu polovodičů, různých senzorů nebo kabelů, což ve výsledku přinese nižší náklady na výrobu, které by se mohly promítnout také do nižších cen. Další oblastí spolupráce by měl být vývoj softwaru, který skupina VW po problémech v minulých letech rozhodně nebude podceňovat.
Volkswagen a Rivian pracují na čistě elektrickém golfu
Skupina Volkswagen proto již do amerického start-upu přislíbila investovat částku 5,8 miliardy amerických dolarů, což je v přepočtu kolem 142,6 miliardy korun. Cílem pak bude společný vývoj v novém podniku, který by měl vyrůst v technologicky vyhlášené lokalitě Sillicon Valley.
Jedním z prvních vozidel v rámci skupiny VW, které by mělo z kooperace těžit, by měl být nový sedmimístný model značky Porsche, jehož vývoj by měl aktuálně probíhat pod kódovým označením K1. Dalším modelem by pak měl být plně elektrický nástupce modelu Golf.
Společnost Rivian by pak vedle investic ze strany Volkswagenu měla získat výhody spojené s možností výhodnějšího nákupu komponent, který by mohl probíhat společně se skupinou VW za podstatně lepších a výhodnějších podmínek. „Pro malou značku, jako je Rivian, nabízí koncern Volkswagen velké možnosti,“ cituje Spiegel slova Blumeho.