Článek
Užitkový Volkswagen Caddy ve své páté generaci, představené v roce 2020, jezdil dosud na benzín či naftu a nabízel nejvýše 122 koní. To se nyní mění - zhruba dva roky po uvedení na trh automobilka přichází s verzí na stlačený zemní plyn, označenou TGI.
Motor pod kapotou je zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru, který dává 130 koní a je spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nádrže pojmou 139 l, resp. 21,1 kg CNG.
Test Volkswagenu Caddy California: Nejmenší bydlík příjemně překvapil
Kombinovaná spotřeba je 4,3 kg plynu na 100 km, což znamená teoretický dojezd 491 km na jedno naplnění. S aktuální průměrnou cenou 57,71 Kč/kg to znamená, že jedno natankování stojí 1218 korun a teoretická cena paliva na ujetý kilometr je 2,48 Kč. To je zhruba na roveň vznětové verzi caddyho, avšak emise při spalování CNG jsou podstatně čistší.
V praxi samozřejmě spotřeba paliva odpovídá nárokům, které na vůz řidič má - plně naložené auto v kopcovitém terénu spotřebovává více paliva, než prázdné auto při jízdě po rovině.
Volkswagen upřednostnil zásobu plynu na úkor benzínu, toho se do nouzové nádrže vejde jen 8,25 litru. Kvůli prostorovým nárokům nádrží na zemní plyn je caddy TGI také k mání jen jako prodloužená verze Maxi, ovšem v osobní i užitkové variantě.
To znamená celkovou délku 4853 mm a v případě osobní verze šířku nákladového prostoru 1185 mm a jeho délku 629, 1452 či 2265 mm v závislosti na tom, zda je nainstalovaná jedna, dvě nebo tři řady sedaček. V případě verze Cargo je nákladový prostor široký 1230 mm mezi podběhy zadních kol a 2150 mm dlouhý.
Caddy Maxi TGI lze již v ČR objednávat, a to za cenu od 721 484 korun bez DPH pro užitkovou verzi a od 942 825 korun včetně DPH pro osobní verzi.