Hlavní obsah

Volkswagen Amarok vstupuje na český trh, bez daně od 911 tisíc

Nový amarok přichází na český trh se dvěma verzemi řadového čtyřválce a vznětovou V6. S DPH jsou základní ceny jednotlivých verzí od 1,1 do 1,5 milionu korun. Pohon 4×4 a uzávěrka zadního diferenciálu jsou už v základní nabídce.

Foto: Volkswagen ČR

Volkswagen Amarok

Článek

Druhá generace pick-upu Volkswagen Amarok, který je v podstatě Fordem Ranger s německým designem, přichází několik týdnů po rangeru i na český trh. K mání bude pouze s pětimístnou, čtyřdveřovou dvojkabinou a korbou o délce 1624 mm a šířce 1227 mm mezi podběhy; znamená to tak, že se europaleta na korbu vejde i na šířku.

Jednou z klíčových věcí pro pick-up je také užitečná hmotnost, a třebaže se Volkswagen chlubí hodnotou 1,19 tuny, takové číslo je k dispozici jen u jednoduché kabiny, která u nás nebude k mání. Užitečné hmotnosti zatím nejsou známy přesně, víme však, že napříč nabídkou má amarok uvézt o 190 kg více.

Stručná technická data
MotorizaceSpotřebaCelková hmotnostNejvyšší motnost brzděného přívěsu
2,0 TDI 125 kW 6st. man.8,5 l/100 km3190 kg3450 kg
2,0 TDI 151 kW 6st. man.9,1 l/100 km3230 kg3200 kg
2,0 TDI 125 kW 10st. aut.8,7 l/100 km3230 kg3500 kg
3,0 TDI 177 kW 10st. aut.10,2 l/100 km3350 kg3500 kg

Už základní verze, nazvaná prostě Amarok, nabídne ledkové světlomety, couvací čidla a kameru, rozpoznávání dopravních značek, příjem digitálního rádia, systém ISOFIX, displej coby přístrojový štít, klimatizaci, adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění, elektricky sklopná zrcátka, oka k uchycení nákladu na korbě nebo uzávěrku zadního diferenciálu.

Nový Volkswagen Amarok se představil. Od příbuzného fordu se v lecčems liší

AutoMoto

Čtyři další stupně výbav Life, Style, PanAmericana a Aventura postupně přidávají např. funkci stop&go pro adaptivní tempomat, 230V zásuvku v kabině, dvouzónovou klimatizaci, navigaci, lepší audiosystém, světlomety s technologií LED Matrix, asistenta vyparkování a podobné luxusní prvky.

Ceny začínají na 911 tisících korun bez DPH, resp. 1,1 milionu s daní. Vznětový šestiválec, který stejně jako čtyřválec pochází z dílen Fordu, je jediným nabízeným motorem pro tři nejvyšší varianty a pořídíte ho za nejméně 1,08 milionu korun bez DPH, resp. 1,3 milionu korun s DPH.

Ceník
ProvedeníMotorizaceCena bez DPHCena s DPH
Amarok2,0 TDI 125 kW 6st. man.911 482 Kč1 102 893 Kč
Life2,0 TDI 151 kW 6st. man.966 871 Kč1 169 914 Kč
2,0 TDI 151 kW 10st. aut.993 481 Kč1 202 112 Kč
Style3,0 TDI 177 kW 10st. aut.1 078 652 Kč1 305 169 Kč
PanAmericana3,0 TDI 177 kW 10st. aut.1 205 318 Kč1 458 435 Kč
Aventura3,0 TDI 177 kW 10st. aut.1 243 386 Kč1 504 497 Kč

Všechny varianty mají pohon všech kol a redukční převod. V závislosti na verzi jsou v nabídce dvě verze čtyřkolky, z nichž jedna umožňuje jízdu s pohonem 4×4 i na asfaltu díky vícelamelové spojce. Druhý, jednodušší systém umožňuje jízdu s pohonem všech kol výhradně mimo pevný povrch kvůli pevnému spojení hnacích hřídelí v přídavné převodovce.

Za zmínku stojí také možnost objednat vůz rovnou na terénních pneumatikách či všemožné příslušenství korby, jako např. různé kryty a rolety, pevná „budka“ na korbu či třeba multifunkční systém nosičů. Počítá se i s použitím střešního stanu; střecha má statickou zatížitelnost 350 kg.

Amarok je k objednání už nyní, vůz se vyrábí v Jihoafrické republice.

Postaví Volkswagen elektrický offroad? Má mít rámovou konstrukci

AutoMoto

Výběr článků

Načítám