Článek
Druhá generace pick-upu Volkswagen Amarok, který je v podstatě Fordem Ranger s německým designem, přichází několik týdnů po rangeru i na český trh. K mání bude pouze s pětimístnou, čtyřdveřovou dvojkabinou a korbou o délce 1624 mm a šířce 1227 mm mezi podběhy; znamená to tak, že se europaleta na korbu vejde i na šířku.
Jednou z klíčových věcí pro pick-up je také užitečná hmotnost, a třebaže se Volkswagen chlubí hodnotou 1,19 tuny, takové číslo je k dispozici jen u jednoduché kabiny, která u nás nebude k mání. Užitečné hmotnosti zatím nejsou známy přesně, víme však, že napříč nabídkou má amarok uvézt o 190 kg více.
Stručná technická data | |||
---|---|---|---|
Motorizace | Spotřeba | Celková hmotnost | Nejvyšší motnost brzděného přívěsu |
2,0 TDI 125 kW 6st. man. | 8,5 l/100 km | 3190 kg | 3450 kg |
2,0 TDI 151 kW 6st. man. | 9,1 l/100 km | 3230 kg | 3200 kg |
2,0 TDI 125 kW 10st. aut. | 8,7 l/100 km | 3230 kg | 3500 kg |
3,0 TDI 177 kW 10st. aut. | 10,2 l/100 km | 3350 kg | 3500 kg |
Už základní verze, nazvaná prostě Amarok, nabídne ledkové světlomety, couvací čidla a kameru, rozpoznávání dopravních značek, příjem digitálního rádia, systém ISOFIX, displej coby přístrojový štít, klimatizaci, adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění, elektricky sklopná zrcátka, oka k uchycení nákladu na korbě nebo uzávěrku zadního diferenciálu.
Nový Volkswagen Amarok se představil. Od příbuzného fordu se v lecčems liší
Čtyři další stupně výbav Life, Style, PanAmericana a Aventura postupně přidávají např. funkci stop&go pro adaptivní tempomat, 230V zásuvku v kabině, dvouzónovou klimatizaci, navigaci, lepší audiosystém, světlomety s technologií LED Matrix, asistenta vyparkování a podobné luxusní prvky.
Ceny začínají na 911 tisících korun bez DPH, resp. 1,1 milionu s daní. Vznětový šestiválec, který stejně jako čtyřválec pochází z dílen Fordu, je jediným nabízeným motorem pro tři nejvyšší varianty a pořídíte ho za nejméně 1,08 milionu korun bez DPH, resp. 1,3 milionu korun s DPH.
Ceník | |||
---|---|---|---|
Provedení | Motorizace | Cena bez DPH | Cena s DPH |
Amarok | 2,0 TDI 125 kW 6st. man. | 911 482 Kč | 1 102 893 Kč |
Life | 2,0 TDI 151 kW 6st. man. | 966 871 Kč | 1 169 914 Kč |
2,0 TDI 151 kW 10st. aut. | 993 481 Kč | 1 202 112 Kč | |
Style | 3,0 TDI 177 kW 10st. aut. | 1 078 652 Kč | 1 305 169 Kč |
PanAmericana | 3,0 TDI 177 kW 10st. aut. | 1 205 318 Kč | 1 458 435 Kč |
Aventura | 3,0 TDI 177 kW 10st. aut. | 1 243 386 Kč | 1 504 497 Kč |
Všechny varianty mají pohon všech kol a redukční převod. V závislosti na verzi jsou v nabídce dvě verze čtyřkolky, z nichž jedna umožňuje jízdu s pohonem 4×4 i na asfaltu díky vícelamelové spojce. Druhý, jednodušší systém umožňuje jízdu s pohonem všech kol výhradně mimo pevný povrch kvůli pevnému spojení hnacích hřídelí v přídavné převodovce.
Za zmínku stojí také možnost objednat vůz rovnou na terénních pneumatikách či všemožné příslušenství korby, jako např. různé kryty a rolety, pevná „budka“ na korbu či třeba multifunkční systém nosičů. Počítá se i s použitím střešního stanu; střecha má statickou zatížitelnost 350 kg.
Amarok je k objednání už nyní, vůz se vyrábí v Jihoafrické republice.