Článek
Automobilka Volkswagen představila začátkem letošního roku modernizovanou verzi osmé generace svého bestselleru, tedy modelu Golf. V zákulisí už se ale pracuje na deváté generaci, která by podle mnoha spekulací měla být již čistě elektrická. A v mnoha ohledech přelomová.
Základem nového golfu má být platforma Scalable Systems Platform (SSP), která se má stát základem nové generace koncernových modelů. A právě s novou generací vozidel, respektive jejich elektrickou architekturou a softwarem, má automobilce Volkswagen pomoci Rivian, do kterého investovala již miliardy eur a vytvořila s ním společný podnik.
Skutečnost, že devátá generace modelu Golf bude jedním z prvních plodů této spolupráce, pak pro Automotive News potvrdil i šéf německé automobilky Thomas Schäfer.
Volkswagen posiluje spolupráci s výrobcem elektromobilů Rivianem
„Dohodli jsme se na vytvoření softwarově definovaného vozidla. Stane se tak ve společně založeném podniku s Rivianem, dáváme dohromady elektrickou architekturu s novou elektronikou. Rozhodli jsme se ale také, že tuto cestu chceme zahájit ikoničtějším produktem. Takže začneme modelem Golf,“ cituje jeho slova Automotive News.
Fakt, že start-up založený v roce 2007 pomáhá celosvětově působící automobilce s bohatou historií, přitom ukazuje na obrovské změny, ke kterým s nástupem elektromobility a digitálních technologií v automobilovém průmyslu dochází. Volkswagen nicméně jistě nestojí o podobné problémy, jaké zažil s uvedením osmé generace golfu.
Devátá generace přitom rozhodně není za dveřmi. S jejím představením se počítá až v roce 2029, přičemž bude nejspíš až do roku 2035 koexistovat s osmou generací, osazenou spalovacími motory. Ta se tak nejspíš dočká ještě další modernizace a její konec přinese až definitivní zákaz spalovacích motorů vypouštějících emise na evropských trzích.
Elektrický golf pravděpodobně nahradí čistě elektrický model VW ID.3, ačkoliv i ten by měl na trhu zůstat ještě pár let. Na rok 2026 totiž automobilka plánuje jeho velkou modernizaci, která přinese výrazné změny. Pár let by tak mohl s devátou generací golfu koexistovat.