Článek
Uplynulý rok byl pro automobilky nabízející elektrické modely poměrně náročný, a to zejména na evropském trhu, kde se jejich celkové prodeje meziročně propadly, zatímco jinde ve světě dál pozvolna rostly. Neradostné výsledky už proto přiměly řadu automobilek pozvolna měnit plány v oblasti elektrifikace jejich portfolia.
Patřit by k nim měly i značky Volkswagen a Audi, spadající do koncernu VW, které podle insiderů zmíněných německým magazínem Handelsblatt plánují zpomalit svůj přechod na čistě elektrickou mobilitu v Evropě.
Obě značky plánovaly přejít na čistě elektrické vozy kolem roku 2033, představitelé Audi už však v minulosti naznačili, že bude potřeba zachovat si jistou flexibilitu. Z Volkswagenu pak zaznívají zvěsti o dalších modernizacích současné osmé generace modelu Golf, která by tak mohla být nabízena současně s chystanou čistě elektrickou devátou generací.
Prodeje elektrifikovaných aut rostly téměř všude, až na Evropu

Podle zdrojů německého magazínu by se o dalších investicích do prodloužení životnosti spalovacích motorů a jimi osazených modelů mělo rozhodovat pravděpodobně v březnu tohoto roku. Rozhodnutí značek VW a Audi by přitom mohlo ovlivnit také dění ve značkách Seat/Cupra a Škoda, které jsou rovněž součástí koncernu.
Svou roli v rozhodovacích procesech automobilek však nejspíš sehraje i přístup EU, která vedle zavádění přísnějších emisních norem plánuje také zákaz prodeje modelů osazených motory, které produkují škodlivé emise. Používání spalovacích motorů by tak mohl prodloužit i rozvoj syntetických paliv a spalování vodíku, kdy dochází k výraznému omezení produkce škodlivin.

Volkswagen Golf osmé generace by díky dalším modernizacím mohl vydržet na trhu delší dobu.
S ohledem na slabší prodeje elektromobilů už však v rámci koncernu VW upravuje svou strategii například i automobilka Porsche, která zřejmě uvažuje o návratu spalovacích motorů do některých modelů, které měly být původně pouze elektrické.
Značky jako Lamborghini a Bentley už navíc posunuly premiéry svých plně elektrických modelů, přičemž s úplnou elektrifikací také zřejmě nepospíchají, zatímco značka Bugatti ustála nátlak vedení koncernu VW a místo elektromobilu postavila nový model Tourbillon jako plug-in hybrid.
Současný Volkswagen Golf by na trhu mohl vydržet až do roku 2035

Spalovací Porsche Macan se může vrátit, značka řeší propad prodejů
