Článek
Řada automobilek již ohlásila přechod na elektrické vozy, některé ovšem věří i vodíku. Podle šéfa značky Volkswagen Thomase Schäfera to však je slepá ulička. Řekl to španělské mutaci německého magazínu Autobild.
„Není to konkurenceschopné, zejména ne u osobních aut, kde nádrže zabírají místo v kabině. Možná pro užitkové vozy, ale pro osobní auta ne,“ řekl na adresu elektromobilů s vodíkovými palivovými články.
Takový vůz potřebuje kromě elektromotoru pro pohon kol a malé vyrovnávací baterie ještě palivový článek, kde dochází k reakci vodíku se vzdušným kyslíkem na vodu za vzniku elektřiny. Ta následně pohání kola.
Vodík si ovšem vůz musí vézt v nádržích válcovitého tvaru a ty samozřejmě zabírají nějaký prostor. Nutno nicméně dodat, že baterie elektromobilů také zabírají prostor; je pouze snazší je uložit do podlahy vozu.

Vodíkové nádrže v Toyotě Mirai druhé generace jsou uloženy ve středovém tunelu a pod zadní sedačkou.
Volkswagen nebyl k vodíku vždy takto odmítavý. V roce 2014 představil prototypy vodíkového passatu a golfu, ovšem na sériovou výrobu nikdy nedošlo. S vodíkem experimentovalo také Audi do roku 2021.
Na trhu nicméně jsou dostupné automobily s vodíkovými palivovými články - v Česku to je Hyundai Nexo a Toyota Mirai. Zatím je u nás ovšem jediné místo, kde je možno vodík natankovat - v ostravských Vítkovicích. Druhé je téměř dokončené na pražském Barrandově; po několika letech odkladů má být v provozu někdy během letošního roku.