Článek
Automobilka aktuálně nabízí dva vlajkové modely, které se kromě pohonu odlišují i názvem a designem. Dnes se čistě elektrický model jmenuje EQS, zatímco spalovací vozy nesou tradiční označení S-Classe, tedy třída S.
Podle informací, které přinesl britský Autocar, se ale značka připravuje sjednotit novou generaci vlajkového modelu opět pod jedno jméno. A to s čistě elektrickým i spalovacím pohonem.

Mercedes-Maybach třídy S
Ola Källenius, výkonný šéf automobilky, v rozhovoru pro Autocar uvedl: „V budoucnu budou dvě třídy S - čistě spalovací a elektrická.“ Model EQS tak zřejmě skončí po jedné generaci a značka s třícípou hvězdou se může vydat cestou konkurenčního BMW.
Mercedes testuje produkční AMG PureSpeed, roadster s nevšední ochranou posádky

BMW řady 7 totiž nabízí spalovací, plug-in hybridní i čistě elektrický pohon pod stejnou karoserií. Odlišností je pouze označení, kdy spalovací verze nesou označení řady 7, zatímco čistě elektrická verze je označena i7. Podobně jako jiné elektromobily značky.

Mercedes-Benz EQS
Na rozdíl od sedmičkového BMW ale Mercedes-Benz pravděpodobně postaví každý model na odlišné platformě. Nepatrně odlišný by mohl být také design, přesto se očekává, že čistě elektrický a spalovací model budou mít nově mnohem víc společného.
Než k tomu ale dojde, čeká nás v roce 2025 modernizace modelu EQS, v roce 2026 pak i modernizace třídy S. Nová generace třídy S, již s elektrickým i spalovacím pohonem, se tak může objevit až v novém desetiletí. Přístup u vlajkového modelu by navíc automobilka mohla následovat také u nižších modelů EQE a třídy E.
Nový Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic slibuje ještě sportovnější zážitek, nejen na okruzích

Mercedes začal znovu ve velkém investovat do spalovacích motorů
