Článek
K samotnému prvnímu odhalení dosud maskovaného modelu EQS dojde již 15. dubna, kdy má německý Mercedes naplánovanou premiéru. A podle všeho se je na co těšit, protože elektrický sedan přinese celou řadu velice zajímavých a revolučních systémů či funkcí.
Němci se například pochlubili tím, že model dorazí na trh s rozpětím výkonu od 325 do 512 koňských sil. To je ale jen začátek, protože Mercedes chystá i minimálně dvě silnější varianty. Maximální rychlost elektromobilu je elektronicky omezena na 210 kilometrů v hodině.

Mercedes-Benz EQS
V podlaze budou nové revoluční baterie s vyšší hustotou a využitelnou kapacitou 90, respektive 107,8 kWh. Výrobce pak uvádí, že jsou akumulátory o celých 26 % efektivnější než v SUV EQC, přičemž obsahují jen 10 % kobaltu. Významným prvkem má být pokročilé chlazení a vyhřívání modulů.
Mercedes na baterie poskytuje záruku 10 let či 250 000 kilometrů. Software, který vše řídí, lze aktualizovat na dálku, takže vůz bude mít doživotně nejnovější systémy.
S bateriemi pak nepochybně souvisí i elektrický dojezd a případné nabíjení EQS. Dle metodiky WLTP zvládne model s větší baterií ujet na jedno nabití až 770 kilometrů. Vůz podporuje i nejmodernější rychlonabíjení až 200 kW, takže další dojezd 300 kilometrů získá za pouhých 15 minut.
Mercedes mimo pohonu a baterií uvedl i několik zajímavých dat z větrného tunelu. Tady model EQS zaznamenal velmi dobrá čísla, která údajně podle výrobce znamenají světový rekord u sériově vyráběného vozidla. Měření totiž ukázalo součinitele odporu vzduchu okolo karoserie a podvozku na Cx 0,20.

Mercedes-Benz EQS
Na vše ostatní si ovšem budeme muset počkat na 15. duben, kdy Mercedes model EQS oficiálně uvede. Mělo by se přitom jednat o druhý čistě elektrický model od tradičního německého výrobce. Mercedes tím začíná cestu, kterou plánuje zakončit v roce 2039. V tomto termínu totiž bude jeho vozový park čistě z uhlíkově neutrálních vozidel.