Hlavní obsah

Vlajková loď Mercedesu-AMG je tu. Třída S 63 ohromuje výkony

Vrchol Mercedesu-Benz třídy S nabízí ohromující výkony a neskutečné zrychlení navzdory velmi vysoké hmotnosti. Špičková je také technická i elektronická výbava, ovšem nic jiného se od AMG-verze tříd S očekávat nedá.

Mercedes-AMG S 63 E PerformanceVideo: Mercedes-Benz

Článek

Běžná třída S generace W223 tu s námi je už od roku 2020, dosud ale chyběl vrcholový model od AMG. Nyní se to mění - automobilka odhalila model s názvem AMG S 63 E Performance. Hádáte správně, je to plug-in hybrid.

Jádrem pohonného ústrojí je čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který pohání všechna kola. Pomáhá mu elektromotor umístěný na zadní nápravě. Celkový výkon systému je 802 koně a točivý moment ohromujících 1430 newtonmetrů.

To znamená, že navzdory hmotnosti 2595 kg zvládá vůz zrychlit na stovku za 3,3 sekundy. Nejvyšší rychlost určuje elektronický omezovač, který v závislosti na příplatkové výbavě může být nastaven až na 290 km/h; standardem je 250 km/h.

Mercedes-Benz získal povolení k veřejné autonomní jízdě úrovně 4. Zatím na jediném parkovišti

AutoMoto

Zmíněný osmiválec sám dává 612 koní a 900 Nm, elektromotor přispívá až 190 koňmi a 320 Nm, ovšem to jen po dobu 10 sekund. Jeho stálý výkon je 95 koní. Bere energii z 13,1kWh baterie, která v elektrickém režimu, při němž se dá jet až 140 km/h, má vystačit až na 33 km jízdy. I v tomto režimu mohou být poháněna všechna kola - když systém zjistí prokluz těch zadních, pošle skrz kardanovou hřídel výkon dopředu.

Kdo by se nicméně těšil na dobíjení baterie stejnosměrným proudem, jak zvládají některé jiné plug-in hybridy Mercedesu-Benz, má smůlu - k mání je jen 3,7kW nabíječka na střídavý proud. Plné nabití baterie z wallboxu tak bude trvat odhadem okolo tří a půl hodiny.

Automobilka přímo říká, že elektrické ústrojí tu je pro co nejlepší výkony, nikoliv pro co nejúspornější jízdu. Není se tak co divit normované spotřebě 4,4 l benzínu + 21,4 kWh elektřiny na 100 km.

Kromě devítistupňové automatické převodovky stojí z techniky za zmínku také natáčení kol zadní nápravy do úhlu až 2,5°, aktivní silentbloky motoru, aktivní potlačování bočních náklonů nebo vzduchové odpružení s proměnlivou světlou výškou a proměnlivou mírou tlumení nerovností.

Změny designu jsou veskrze decentní, je tu maska chladiče s vertikálními žebry, velké nasávací otvory, speciální kola a samozřejmě loga. V interiéru je místo pro čtyři lidi, kteří cestují ve špičkovém luxusu. Infotainment dostal novou grafiku a specifické obrazovky, vztahující se k ostřejší jízdě.

Na palubě je pochopitelně také armáda jízdních asistentů s funkcí samočinného nouzového brzdění, které má umět zabránit nehodě se statickým předmětem do rychlosti jízdy 100 km/h. Dosud to u Mercedesu bylo 60 km/h a u jiných značek nezřídka ještě méně.

Adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu je samozřejmostí, stejně jako samočinná změna jízdního pruhu či asistent řízení pro úhybný manévr. Vůz má také hlídače mrtvých úhlů, který upozorní před nebezpečím při otevírání dveří. Zatím ale nezvládá autonomní jízdu na úrovni 3 jako ostatní verze třídy S a třída EQS; tato funkčnost má přijít později.

Test Mercedesu třídy S: Digitální limuzína v konzervativním balení

Testy

Výběr článků

Načítám