Článek
Že automobilka Mercedes-Benz nabídne kompletní portfolio elektrických aut, a to navíc relativně brzy, není novinkou. Např. s modelem EQC jsme se loni zjara už svezli a je to docela fajn auto. A vrchol nabídky, označený EQS, se představil jen o pár měsíců později ve formě konceptu.
Předzvěst elektrické třídy S: Mercedes EQS ujede na jedno nabití až 700 km

Na jeho přípravách pro sériovou výrobu se intenzivně pracuje, jak ukazují nové fotografie přímo od automobilky. Ty totiž ukazují maskovaný prototyp EQS při testech, a to rovnou vedle konceptu z loňského frankfurtského autosalonu.

Na maskovaném prototypu je vidět trochu vyšší linie střechy oproti konceptu.
Po pravdě, kdybychom nevěděli, že se jedná o Mercedes, tipovali bychom maskovaný vůz třeba na novou generaci Hyundai Ioniq. Kvůli nízké přídi, která je důležitá z aerodynamického hlediska, nepůsobí nijak mohutně.
První jízda s Mercedesem EQC: Elektromobil, který to umí skrýt

EQS má být konkurentem pro Porsche Taycan a Teslu Model S. Oficiální informace o výkonových parametrech zatím nebyly zveřejněny, ale britský Autocar hovoří o odhadech směrem k 90kWh baterii a dojezdu mezi 400 a 500 kilometry na jedno nabití.

Příď maskovaného prototypu je pozoruhodně nízká i pod maskováním.
Vůz by měl mít dva elektromotory, po jednom na každé nápravě, ale výkony produkční verze jsou stále tajemstvím.
U konceptu se hovořilo o 476 koních a 760 N.m, což mělo stačit ke zrychlení na stovku za méně než 4,5 sekundy.