Hlavní obsah

Vize sporťáku budoucnosti od Lotusu navazuje na legendární model Esprit

Nový koncept od automobilky Lotus má jednoduchý název Theory 1. Jde o předzvěst elektrických sportovních modelů anglické značky v čínských rukou koncernu Geely.

Foto: Lotus

Lotus Theory 1

Článek

Lotus má se svou čistě elektrickou budoucností velké plány. Automobilka představila nový koncept nazvaný Theory 1, který slouží jako demonstrace možného. Je to dvoudveřový sportovní vůz s výkonem 1000 koní, pohonem všech kol a cílovou hmotností pod 1,6 tuny.

Ostrý klínový profil je inspirován modelem Esprit. Příď zaujme tenkými světlomety ve tvaru bumerangu. Záď zdobí velmi tenké svítilny, vysoký vysouvatelný spoiler a obrovský difuzor.

Základem vozu je karbonový monokok se třemi sedadly. Centrálně je umístěno sedadlo pro řidiče a dvě sedadla pro cestující jsou na obou stranách, podobně jako v devadesátkovém McLarenu F1. 

Interiér je vybaven head-up displejem a obrazovkami vedle každého A sloupku místo bočních zrcátek. Zvláštní je, že do tkaniny sedadel, dveří a volantu jsou zapuštěny nafukovací podložky, které slouží k masáži cestujících a poskytují řidiči hmatovou zpětnou vazbu. Do opěrek hlavy každého sedadla jsou dokonce zabudovány reproduktory pomocí 3D tištěné mřížkové struktury. Nejzajímavější částí interiéru Theory 1 jsou tlačítka „na vyžádání“. Podle automobilky jsou vytvořena prostřednictvím „reaktivní textilie“, která může nabídnout tlačítka, když jsou potřeba, a nechat je poté zmizet.

Foto: Lotus

Lotus Esprit

Srdcem konceptu je 70kilowatthodinová baterie, která by podle Lotusu měla zajistit dojezd 402 km dle protokolu WLTP. Automobilka také předpovídá čas zrychlení 0–100 km/h pod 2,5 sekundy a maximální rychlost 320 km/h.

Výkon 1000 koní je výrazně nižší než u druhého elektrického supersportu Lotusu, modelu Evija s výkonem 2000 koní. Toto auto je ale také asi o 300 kg lehčí než evija. To budí naději, že se Lotus vrací zpět ke svému základnímu étosu lehkých sportovních vozů, alespoň ve srovnání s érou elektromobilů s nadváhou.

Elektrický Lotus Emeya je králem v rychlosti nabíjení

AutoMoto

Lotus Evija si připsal rekord, na Nürburgringu už jsou rychlejší jen závodní vozy

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám