Hlavní obsah

Vietnamský VinFast ukázal svá první auta, využívají techniku starých BMW

Paříž

První vietnamská automobilka VinFast přivezla na probíhající pařížský autosalon svá první dvě auta. Když svůj plán oznámila, ještě jsme nevěděli, jak se budou jmenovat, ani co je bude pohánět. Teď je vše jasné.

Foto: Marek Bednář, Novinky

VinFast Lux SA2.0 stojí na základě staršího BMW X5 a pod kapotou má mnichovský benzínový čtyřválec.

Článek

Vietnamský sedan dostal název Lux A2.0, SUV bylo pojmenováno Lux SA2.0. To také může mít pohon všech kol a je k mání jen se silnější verzí přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. A působí lépe smontované než sedan.

Foto: Marek Bednář, Novinky

VinFast Lux A2.0

Oba vozy mají pod kapotou dvoulitrový řadový čtyřválec původem od BMW, který spaluje benzín a přes osmistupňovou automatickou převodovku značky ZF pohání zadní kola.

V případě SUV Lux SA2.0 je na výběr také čtyřkolka. Toto auto je postaveno na základě BMW X5 minulé generace. Bude v něm k mání ale jen silnější verze motoru - o výkonu 231 koní a točivém momentu 350 Nm.

Sedan Lux A2.0, který stojí na bázi minulé řady 5, bude kromě stejné varianty moci mít i slabší verzi o 177 koních a 300 Nm.

Foto: Marek Bednář, Novinky

VinFast Lux A2.0

Na rozdíl od téměř všech ostatních vystavených aut nebylo možné se do vinfastů posadit, sáhnout si na volant či sedačku ano. Kožený potah volantu není ani v jednom voze ošizený, stejně tak na sedačkách působí kůže dost příjemně na to, aby snesla srovnání s evropskými automobily.

Kde dojem kvality trochu pokulhával, byly dveře, resp. jejich otvírání a zavírání. Ovšem, zkoumali jsme předprodukční kousky, u kterých se takové přešlapy dají odpustit, zejména u začínající automobilky.

Foto: Marek Bednář, Novinky

VinFast Lux SA2.0

Oba vozy mají analogové budíky s ohromným displejem uvnitř, také velký centrální displej. Tím se má ovládat všechno, včetně klimatizace, podobně jako u koncernu PSA či vozů značky Volvo.

Foto: Marek Bednář, Novinky

VinFast Lux A2.0

VinFast plánuje začít prodávat svá auta ve Vietnamu v roce 2019, pouhé dva roky poté, co firma vznikla. Pak se chce stát významným hráčem v jihovýchodní Asii i ve zbytku světa.

Výběr článků

Načítám