Hlavní obsah

Vietnamec dal svému Porsche 911 zabrat, sporťák vzal na 33 tisíc kilometrů dlouhý výlet v drsném terénu

2:48
2:48

Poslechněte si tento článek

Vietnamský majitel nového Porsche 911 Dakar se vydal na 33 000 kilometrů dlouhý roadtrip, během kterého zdolal i mongolskou poušť Gobi. Cesta mu trvala 75 dnů a vynesla mu cestu do Porsche i setkání s produktovým manažerem vozu 911 Dakar.

Foto: Porsche

Porsche 911 Dakar na výpravě do pouště Gobi

Článek

Porsche postavilo přesně 2500 kusů modelu 911 Dakar s továrními terénními úpravami, což mu zajistilo postavení možného investičního vozu, na kterém se nejspíš někteří vlastníci pokusí časem vydělat. Najdou se však i tací, kteří se rozhodli využít schopnosti vozu na maximum a užít si přesně ty možnosti, které slibuje.

Jedním takovým je Nguyen Hoang Anh, majitel Porsche 911 Dakar žijící ve Vietnamu, který se rozhodl vypravit se svým vozem na velmi působivý roadtrip. Společnost mu přitom dělali dva přátelé s pick-upem a SUV vozem. Porsche zůstalo v továrním stavu, přípravu věnoval jeho čtyřiapadesátiletý majitel především své fyzičce a řidičským schopnostem.

Cesta odstartovala v září roku 2023, kdy se z Ho Či Minova Města vydali k hranicím Laosu a Číny. Jako cíl přitom měli seznam měst, která chtějí navštívit. Koncem měsíce vstoupili do Číny a vydali se na hranice s Mongolskem. Po jejich překročení se pak ke konci října dostali až do slavné pouště Gobi.

Na přelomu října a listopadu se posádka opět vydala přes hranice zpátky do Číny a v druhé polovině listopadu dorazila zpátky do Ho Či Minova Města. Cesta byla rozdělena na čtyři etapy a celkem trvala 75 dnů.

Foto: Porsche

Porsche 911 Dakar bylo stvořeno pro dobrodružství.

Výprava za tu dobu zdolala 33 000 kilometrů, dostala se od pobřeží až do nadmořské výšky bezmála 4700 metrů a zažila teploty sahající od -20 po 38 °C. Během jízdy pouští došlo k proříznutí dvou pneumatik, posádka ale měla rezervy, a na kamenitém terénu byl také lehce poškozen zadní nárazník, který byl opraven v Ulánbátaru.

Výprava nakonec zaujala i samotnou automobilku, která majitele vozu v loňském roce pozvala do muzea Porsche a uspořádala jeho setkání s manažerem projektu 911 Dakar Achimem Lamparterem, který na schůzku přijel ve vlastním Porsche 911 Dakar. Evidentně tak měli dost společných témat k probírání.

Terénní Porsche 911 se mělo jmenovat Safari, proti byli Indové

AutoMoto

Výroba terénního Porsche 911 skončila, poslední kus dostal nevšední zbarvení

AutoMoto

Výběr článků

Načítám