Článek
Vídeňský supersport Deus Vayanne se, jak automobilka slibovala, odhaluje na newyorském autosalonu. Projekt, na němž spolupracuje Italdesign a firma Williams Advanced Engineering, která vznikla v roce 2010 na základech týmu formule 1 Williams, je elektromobilem s velmi uhlazeným designem.

Deus Vayanne
V tom se opakuje téma nekonečna - na přední masce i zádi vidíme motiv ležaté osmičky, který se opakuje i v interiéru. Ten není ničím hypermoderní, má prostě displej místo přístrojového štítu a ještě jeden centrální plus malý s důležitými údaji jako čas a dojezd nahoře na palubní desce. Volant je skoro kulatý, na středovém tunelu je volič převodovky a kousek výš vidíme pár fyzických tlačítek.

Deus Vayanne
„Supersport“ je ovšem možná slabé označení, pokud automobilka splní, co slibuje, tedy výkon 2232 koní. Takovým číslem se nemůže chlubit Bugatti Chiron, žádný koenigsegg, a dokonce ani rimac. Bylo by to poprvé, co se sériově vyráběné silniční auto dostalo přes dva tisíce koní.
Má to znamenat zrychlení na stovku za 1,99 sekundy a nejvyšší rychlost 400 km/h, ovšem nic z toho zatím nemůžeme brát za potvrzené - jsou to sliby automobilky. O pohonném ústrojí nejsou známé žádné další parametry jako technologie, napětí či kapacita baterií, anebo třeba nějaké triky v oblasti elektromotorů či podvozku, které umožní takový výkon dodat a přenést na silnici.

Deus Vayanne
Automobilka Deus dále slibuje, že v roce 2025 začnou dodávky vozidel zákazníkům. Celkem jich bude 99 a cena prozatím není známa, ale vůbec bychom se nedivili, kdyby byla v řádu desítek milionů korun.