Článek
Atlas se ve světové premiéře ukázal zkraje listopadu na autosalonu v Los Angeles, zmiňovaný optický paket pak uvidí návštěvníci detroitského autosalonu, který začíná právě tento týden.
Co R-line verze přináší nového? Výrazněji tvarované nárazníky, mohutnější boční prahy a 20palcová litá kola. Vně i uvnitř vozu jsou plaketky s logem R-Line, pedály jsou pak hliníkové.
Celkový dojem z fotografií není o moc lepší než u běžné verze, která opravdu mnoho krásy nepobrala. Atlas má následující rozměrové parametry: 5037 mm na délku, 1979 mm na šířku a 1768 mm na výšku. Uvnitř je místo pro sedm cestujících ve třech řadách.
Dva motory, ani jeden naftový
Základní motorizací pro atlas je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 242 k (178 kW), benzínový šestiválec nabídne výkon 280 koní (206 kW). V obou případech jsou agregáty spojeny s osmistupňovým automatem DSG. Dieselový motor se nebude nabízet ani jeden, důvody netřeba podrobněji rozpitvávat.
Spekuluje se, že v Evropě by se mohl prodávat pod označením Teramont. Zatím ale vůbec není zřejmé, zda se tento model postavený na platformě MQB podívá i na Starý kontinent.
„Rodinné SUV”, jak jej sám VW na americkém trhu nazývá, zatím nemá na zdejším trhu oficiálně stanovenou prodejní cenu.