Článek
Audi na nové RS Q8 obouvá 23palcové disky kol. To je velké číslo, které u čtyř kruhů chtějí minimálně nějakou dobu nechat skutečně extrémem.
„Rozhodně jsme s tímto u limitu. Samotná velikost aut už dramaticky větší nebude, takže větší kola nedávají smysl,” řekl šéfdesignér Audi Marc Lichte v rozhovoru pro Motor Authority.
Nejsportovnější Audi Q: Rekordman ze Zeleného pekla má 600 koní
Nepřímo tak reaguje na nedávný rozhovor se šéfem designu General Motors. Ten ukázal, že někteří lidé u pomyslných rýsovacích prken stále nad většími koly přemýšlejí.
„Každý designér bude řešit to, jak auto udělat opticky nižší, širší, delší. K tomu potřebujete velká kola. Dnes už jsou osmnáctipalcová malá,” řekl Michael Simcoe v podcastu GM Authority.
„Už nyní v návrzích směřujeme k rozměrům 24 či 26 palců,” naznačil Simcoe blízkou budoucnost, která již figuruje v návrzích na sériové vozy.
Brzy budou mít auta 24palcové a větší disky, řekl šéf designu GM
V automobilovém světě často narazíte na kompromisy. To, co se zákazníkům líbí, jde totiž často úplně proti tomu, co inženýři „vydíraní” čím dál přísnějšími emisními či bezpečnostními předpisy potřebují. Ostatně, taková móda SUV, vyšších, těžších a tedy méně stabilních a více žravých aut je přesným příkladem.
Dalším podobným tématem jsou kola. Ne nadarmo se říká, že právě kola dělají auto. Vzhledem k tomu, jak jsou auta kvůli bezpečnostním předpisům čím dál mohutnější ve své stavbě, potřebují větší kola, aby s hmotou vizuálně dobře naložila. U zmíněných SUV to platí dvojnásob.
Pár získal Lotus z Bondovky za pakatel. Vydělal miliony, když ho prodal Elonu Muskovi
Jestli trend neustálého zvětšování bude skutečně pokračovat, se necháme překvapit. Stejně jako výrobci pneumatik nebo třeba i pneuservisy s různě dimenzovanými přípravky na přezouvání či vyvažování.