Článek
„Je to skvělé, je to jedna z věcí, kterou tak dlouho zkoušíte dokázat, a když se vám to povede, tak je to až příliš jednoduché,“ řekl po jízdě šťastný rekordman.
Greenbird v Nevadě
FOTO: www.greenbird.co.uk/, Bez zdroje
Greenbird je vyrobený z druhů laminátu, aby byl velmi lehký. Z kovu jsou pouze kola a držák křídla. To nahrazuje plachtu. Tvůrci vozidlo popsali jako velmi rychlou plachetnici, která ovšem místo plachet užívá svislé pevné křídlo. To vytváří vztlak, jenž je potřebný u letadel, ale vozidlo ohrožuje a musí jej kompenzovat přítlačné plochy podobné jako u vozů formule 1.
Greenbird je vyrobený z druhů laminátu, aby byl velmi lehký. Z kovu jsou pouze kola a držák křídla. To nahrazuje plachtu. Tvůrci vozidlo popsali jako velmi rychlou plachetnici, která ovšem místo plachet užívá svislé pevné křídlo. To vytváří vztlak, jenž je potřebný u letadel, ale vozidlo ohrožuje a musí jej kompenzovat přítlačné plochy podobné jako u vozů formule 1.
„Greenbird váží 600 kilogramů, když však jede v plné rychlosti, přítlačný efekt křídel vede k tomu, že se chová, jako by mělo tunu,“ uvedl Jenkins.
Greenbird v Nevadě, kde překonal rychlostní rekord.
FOTO: www.greenbird.co.uk/
Jenkins stavbou vozu strávil deset let. Greenbird je jeho pátým vozidlem. Postavil i větrem poháněné auto, které může klouzat po ledu. „Když jsem pokořil rekord, vracím se na led. Stále tu je debata, zda je rychlejší pohyb na ledu nebo na zemi,“ řekl Jenkins o svých dalších plánech.
O osud svého nového rekordu se neobává: „Myslím si, že nějakou dobu potrvá než bude pokořen někým jiným 126, 1 mil za hodinu je dobrá hodnota.“
Více na stránkách http://www.greenbird.co.uk