Hlavní obsah

Veteráni se sjeli v Londýně, nechyběla tatrovka či unikátní rolls-royce

Palác Hampton Court na jihozápadním předměstí Londýna hostil sraz několika stovek historických, ale i moderních zajímavých automobilů, včetně Tatry 77, Porsche 917K nebo Rollsu Sweptail. Aut vzniklých v jediném kuse tu bylo více.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Přehlídka elegance u paláce Hampton CourtVideo: AP

Článek

Jedním z unikátů, které přijely na Concours d'Elegance na Hampton Court Palace, jak se událost jmenuje, je např. Mercedes-Benz S Barker Tourer „Boat Tail” z roku 1929, který si můžeme prohlédnout hned v úvodu videa. Ten letos přiletěl z Kalifornie a získal cenu za nejlepší auto přehlídky.

„Co vidíte v srdci naší události, je šedesátka světově nejvzácnějších aut. Jsou v soukromém vlastnictví, mnoho z nich je součástí velkých sbírek,” říká Andrew Evans, organizátor akce. „Kolem toho je dalších nejméně 250 špičkových aut. Některá jsou veterány, ale jsou tu i nová auta,” dodává.

Jako např. unikátní Rolls-Royce Sweptail, který se proslavil svou cenou – zákazník za něj zaplatil v přepočtu 300 miliónů korun. [celá zpráva] „Jeho majitel strávil čtyři roky spoluprací s Gilesem Taylorem, šéfdesignérem značky Rolls-Royce, aby vytvořil své perfektní auto,” říká Richard Charlesworth, kurátor expozice Future Classics (tj. aut, která se v budoucnu stanou ceněnými veterány).

Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce Bespoke Sweptail

Vrátíme-li se k historickým autům, ve videu si nelze nevšimnout zrenovované Tatry 77 – prvního sériově vyráběného auta světa s aerodynamickou karosérií. Kopřivnická automobilka ho vyráběla v letech 1934-1938.

Za zmínku také stojí bílý Rolls-Royce Silver Ghost „Taj Mahal” z roku 1912, který vznikl na zakázku bombajského zastoupení značky. V roce 1913 si ho koupil mahárádža z Nabhy a nechal si ho až do konce 80. let, kdy ho koupila rodina Forrestových a vlastní jej dodnes.

A konečně fanoušci Porsche si jistě všimnou modrooranžové 917K. Je to vůz z roku 1969 a Mark Finburgh, jeho vlastník, k němu má nečekaný příběh. Před pár lety k němu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu přišel muž a řekl, že v tom autě jezdil. „ ‚Můj otec mě v něm vozil po Le Mans,‘ řekl. Tak jsem se zeptal: ‚A kdo je váš otec?‘ ‚Steve McQueen,‘ odpověděl.”

Výběr článků

Načítám