Článek
V závislosti na modelu jsou na výběr až tři délky karoserie. K tomu je nutné připočítat ještě tři různé výšky střechy u verzí s uzavřenou karoserií. V závislosti na vybraném modelu si tak zákazník může podle svých potřeb nakonfigurovat svůj crafter zcela individuálně podle konkrétních požadavků. Ale to není všechno.
Speciálně pro nový crafter byl vyvinutý motor 2.0 TDI „EA288 Nutz“. Zákazníci budou mít k dispozici verze s výkonem 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) nebo verzi TDI BiTurbo s výkonem 130 kW (177 k). V závislosti na variantě jsou motory nabízeny s pohonem předních, zadních nebo všech kol 4MOTION.
Zákazníci mají navíc u všech druhů pohonu na výběr mezi mechanickou a automatickou převodovkou. Takže čtyři výkony motoru, tři druhy pohonů kol, dvě převodovky v kombinaci se třemi délkami i výškami karoserie – to je neskutečná paleta.
Samozřejmě, že nový Volkswagen Crafter přichází s novým designem (zajímavý je nízký součinitel aerodynamického odporu cx = 0,33) a hromadou asistenčních systémů, které dnes známe z osobních vozů.
Mezi ně patří například ESP se stabilizací přívěsu, adaptivní tempomat ACC s automatickým udržováním bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla, multikolizní brzda, na přání dodávaný asistent pro jízdu v bočním větru, asistent pro manévrování s přívěsem a mnoho dalších funkcí.
Také z hlediska bezpečnostních systémů je kromě čelních, bočních a hlavových airbagů pro řidiče a spolujezdce vpředu k dispozici nabídka dalších výstražných systémů: zadní kamera, parkovací senzory a asistent pro vyjíždění z parkovacího místa (Rear Traffic Alert). Světlomety LED, funkce odbočovacích světel a asistent dálkových světlometů zajišťují ještě lepší viditelnost při jízdě za tmy apod.
Crafter se bude vyrábět v Polsku, ale ne v tradičním závodě v Poznani, ale byl vybudován zcela nový závod ve městě Wrzesnia.