Článek
Koncept Mitsubishi GT-PHEV je opravdu zajímavé auto. A to jak vzhledově, tak i technikou. Vypadá trochu jako obrněný vůz, a to bylo také cílem. Má vzbuzovat pocit solidnosti, fortelnosti a bezpečí. A to promítá na karoserii i do interiéru, kde zaujme velmi vysoký středový tunel, který obepíná cestující.
Nás ale zajímá jeho technika, která je opravdu netradiční. Pod kabátem je totiž rovnou čtveřice motorů. Přední kola totiž pohání jeden elektromotor o výkonu 90 kW, zadní kola pak dvojice elektromotorů, každý s výkonem 45 kW. Mají silikon-uhlíkové frekvenční invertory, takže jejich účinnost je velmi vysoká.
K tomu všemu je tu ale ještě spalovací motor. Jde o dvouapůllitr (!), který většinu času pracuje jen v módu generátoru proudu, tedy v ideálních otáčkách a hlavně při ideálním termickém spalování. Když je však zapotřebí akcelerovat nebo vytáhnout dlouhý kopec, dokáže se připojit k předním kolům.
Akumulátory, které jsou umístěné pod podlahou, dokážou auto pohánět až do vzdálenosti 120 km. Společně se spalovacím motorem pak auto ujede až 1200 km při průměrných emisích 26 g/km CO2.
Podvozek je tedy vlastně 4x4, ale všechno musí řídit elektronika. Ta kontroluje přední aktivní diferenciál, zadní elektromotory, stabilizaci, brzdy… Vlastně všechno. Tohle je vlastně velký pojízdný počítač.
A zde máte další fotky přímo z autosalonu: