Článek
Zraky většiny automobilového světa se upínají k autosalonu IAA Mobility v Mnichově, který začne už příští týden. Německý Düsseldorf však právě v těchto dnech – od 28. srpna do 5. září – hostí Caravan Salon, výstavu zaměřenou na obytná auta a přívěsy.
Vše o Autosalonu Mnichov 2021: Datum, vstupenky, místa konání a nejdůležitější premiéry

Na ploše výstaviště Messe Düsseldorf je tak možné si prohlédnout novinky ze světa obytných povozů, a to od těch nejjednodušších a nejlevnějších přívěsů přes obytné dodávky, samohybné karavany a offroadové náklaďáky přestavěné na obytné vozy až po obří špičkové motorhomy. Včetně těch, které jsou stavěné tak, aby se jim do útrob vešel nejen běžný sporťák, ale dokonce i Bugatti Chiron.
Roadtrip po Česku: 14 zajímavých míst, o kterých možná netušíte

Přítomná jsou v podstatě všechna velká jména v byznysu obytných aut, jako např. Knaus, Carthago, Kabe, Adria, Volkner nebo Pössl, ale také Renault se svým nedávno představeným konceptem Hippie Caviar Hotel nebo Volkswagen s řadou California.
Za zmínku nicméně stojí jedna z novinek značky Knaus. Ta představuje koncept s názvem E.Power Drive a je to přesně to, co tušíte – obytný vůz s elektrickým pohonem.

Knaus E.Power Drive
Zvenčí vypadá jako klasický obytňák, postavený na základě dodávky značky Fiat, ovšem místo vznětového motoru a šestistupňové manuální převodovky jeho přední kola pohání 245k elektromotor. Má ho umět rozpohybovat až na 110 km/h.
Bere energii z baterie o kapacitě pouhých 35 kWh, což znamená dojezd v ideálních podmínkách okolo 90 km. To je nesmírně málo i na malinké městské přibližovadlo, takže na palubě je ještě třírotorový Wankelův motor, který vyrábí elektřinu.

Střídavým proudem lze baterii nabít za zhruba tři hodiny, ale podoba zásuvky ukazuje na možnost dobíjení i stejnosměrným proudem pomocí konektoru CCS2, třebaže výrobce o něm přímo nehovoří.
Celkový dojezd na plnou nádrž paliva firma neoznámila, stejně jako není známa cena takového stroje, nicméně zatím není v prodeji, je ve stádiu konceptu. Proč má jen tak malou baterii, také není známo, ale odhadujeme to na snahu udržet celkovou hmotnost vozu pod 3500 kilogramy.
Může se vám hodit na Firmy.cz: