Článek
Vývoj nového automobilu je náročný a zdlouhavý proces, během kterého nesmí automobilka nic podcenit. Ověřuje se správné fungování všech systémů, naladění vozu i jeho spolehlivost, a to i v těch nejextrémnějších podmínkách, do kterých se může dostat. Včetně extrémních nadmořských výšek a teplot.
Mladoboleslavská automobilka vyrážela za extrémním prostředím například na Glossglockner, vhodné podmínky pro testování aut zde ale panují jen několik měsíců v roce, což na vývoj automobilu nestačí. Extrémní podmínky si ale nově dokáže Škoda Auto nasimulovat i ve vlastním speciálním zařízení.
To se jmenuje Simulační centrum. Kromě jiného dokáže nasimulovat podmínky v nadmořských výškách od 0 až po 5500 metrů nad mořem. Speciální komora navíc zvládá vystavit vůz teplotám od -7 do 50 °C a relativní vlhkost vzduchu se může pohybovat od 10 do 95 procent.
Škoda Auto prodlouží výrobu menších modelů se spalovacími motory

Součástí objektu jsou také dynamometrické válce, uzpůsobené pro vozy s výkonem až 300 kW a pro maximální rychlost 265 km/h, díky čemuž může laboratoř využívat i oddělení Škoda Motorsport. Dva obří ventilátory o průměru 2,5 metru umí nasimulovat proudění vzduchu, nechybí ani simulace slunečního svitu do výkonu až 1200 W/m2.
Cílem testů v této komoře je prověřit například chladicí systém a teplotní management vozu. Testují se zde ale i brzdy a chování pohonného ústrojí vozu z hlediska emisí a spotřeby. I proto je zařízení vybaveno také speciálním analytickým systémem na měření emisí.

Při simulaci nadmořské výšky nad 2500 metrů musí řidiče nahradit roboti.
S ohledem na extrémní změny tlaku a teplot, které musí budova zvládnout, má navíc poměrně atypickou konstrukci připomínající sarkofág. Pro přístup do testovacích prostor je potřeba projít přetlakovou komorou, která prochází 85 centimetrů širokou zdí a vyrovnává tlaky uvnitř a vně.
Budova totiž stojí v Mladé Boleslavi, v nadmořské výšce zhruba 220 metrů, díky přetlaku ale umí vytvořit podmínky srovnatelné s výškou na úrovni moře. Podtlak naopak vytváří simulaci vysokých nadmořských výšek. Na úrovni hladiny moře je přitom tlak asi 1013 hPa, zatímco v nadmořské výšce 5500 metrů zhruba poloviční (cca 500 hPa).

Emisní testovací centrum pomáhá s přípravou na přísnější emisní limity.
Změny tlaku uvnitř budovy tak vytváří obrovský tlak na konstrukci, kdy se stěny sarkofágu mohou prohnout zhruba o jeden centimetr. Při simulaci nadmořské výšky nad 2500 metrů navíc v komoře nesmí pracovat obsluha a řidiče tak za volantem nahrazují speciální roboti.
Rozsahem možností je nové Simulační centrum výjimečné i v rámci koncernu, takže ho využívají i jiné značky. Například v Emisním centru, které umí simulovat teploty od -40 °C do +65 °C a teplotu zvládá měnit rychlostí jeden stupeň za minutu, se automobilky mohou připravovat na splnění přísných požadavků emisní normy Euro 7 rychle a efektivně.
Za volantem nové Škody Superb ve formě vrcholné limuzíny: Vlajková loď je jen jedna
