Článek
Společnost Cummins, založená již v roce 1919, je v zámoří synonymem pro vznětové motory. Během více než století totiž dodávala pohonné jednotky nejen do osobních a nákladních vozů, ale také do lokomotiv, stavebních generátorů atd. Po druhé světové válce měly motory Cummins pohánět dokonce více než polovinu těžkých užitkových vozů v USA.
Společnost se však během let musela uzpůsobovat trendům a svou nabídku postupně rozšiřovala o motory schopné spalovat plyn nebo vodík. Nyní však poprvé v historii představila vlastní zážehový motor, tedy spalující benzin.
Jednotka s označením B6.7 Octane vychází konstrukcí ze vznětového řadového šestiválce B6.7 a určena je pro použití ve středně těžkých užitkových vozech. Motor by měl nabídnout maximální výkon 300 koní a až 895 Nm točivého momentu. K dispozici však bude i v nižším výkonnostním naladění.
Motor spaluje v USA běžný 87oktanový benzin a podle výrobce slibuje výkony vznětového motoru v kombinaci s vysokou spolehlivostí, snadnou údržbou a celkově nižšími provozními náklady. Navíc splňuje nové emisní požadavky CARB a EPA pro rok 2027.
Volkswagen a Audi možná prodlouží používání spalovacích motorů v Evropě
