Článek
Robotaxíky společnosti Cruise, start-upu Kyla Vogta, který se v roce 2013 stal dceřinou společností koncernu GM, od října stojí kvůli chybné reakci jednoho z vozů na vážnou nehodu. Od té doby se svých postů vzdalo několik členů vedení a téměř čtvrtina všech zaměstnanců na nižších pozicích přišla o místo.
Ve firmě probíhá vyšetřování jak ze strany amerických úřadů, tak i audit právnickou firmou Quinn Emanuel, který si společnost Cruise sama vyžádala ve spolupráci s mateřským koncernem General Motors. A právě ten odhalil chyby ve fungování společnosti, které jdou daleko za „pouhé“ chyby upravených Chevroletů Bolt na silnicích.
Audit odhalil také chyby v managementu následků oné říjnové nehody. Vedení firmy se rozhodlo zprvu nepřiznat, že oběť nehody byla vláčena po asfaltu, nezískali dostatek informací od klíčových svědků a příliš rychle rozpustili tým, který se nehodou zabýval.
Taxi bez řidiče se v San Francisku srazilo s kamionem
„Důvody k chybám Cruise jsou mnohé: špatné vedení, chybné úsudky, nedostatek koordinace, mentalita soupeření s regulátory a základní nepochopení závazků a transparentnosti Cruise vzhledem k vládě a k veřejnosti,“ stojí v závěru auditu Quinn Emanuel.
Ona říjnová nehoda spočívala v tom, že na samořídící vůz byla vržena žena sražená jiným autem. Místo aby vůz firmy Cruise hned zastavil, zaznamenal nehodu jako boční náraz a chtěl zajet ke krajnici a tam zastavit. Zraněnou ženu tedy vláčel zhruba šest metrů po asfaltu. Nehoda sama nebyla vinou robotaxíku, jeho reakce na problém byla ovšem chybná.
Nebyla to první nehoda bílo-červených robotaxíků. V létě roku 2022 se vůz srazil s Toyotou Prius, která jela v pruhu pro autobusy. V létě 2023 zase auto narazilo do hasičského vozu, zasahujícího u požáru, a v jiném případě se srazilo s otáčejícím se kamionem.
Nechtěně úsměvný byl incident, kdy desítka samořídících aut zůstala stát uprostřed sanfranciské ulice a pouze blikala, neboť ztratila připojení k internetu; nedokázala ani zajet ke krajnici.