Článek
Porota konstatovala, že Volvo XC90 si za pozoruhodně krátkou dobu dokázalo zajistit pevné místo v ostře konkurenčním segmentu trhu, a to především díky zaměření na design a na tradiční hodnoty společnosti Volvo, jako jsou bezpečnost a ohleduplnost vůči životnímu prostředí.
"Jsme nadšeni, že nám i strojírenský průmysl věnuje takovou povzbuzující pozornost," uvedl Hans Wikman, který je zodpovědný za vývoj vozu Volvo XC90.
"Naším cílem bylo vytvořit design, který bude výrazný, ale ne příliš robustní," vysvětluje Henrik Otto, šéfdesignér společnosti Volvo Cars. "Exteriér nezapře silnou identitu značky Volvo, zatímco interiér má všechny atributy důležité k tomu, aby vyvolával dojem sounáležitosti a flexibility. A to všechno spojuje nezaměnitelná příchuť Skandinávie."
Volvo XC90 už překonalo ambiciózní prodejní cíle společnosti Volvo Cars. Poptávka je tak vysoká, že letos bude produkce těchto vozů zvýšena z původních 50 000 na 80 000 kusů. Téměř 5000 objednávek bylo přijato přímo ve Švédsku. Volvo XC90 je už držitelem více ocenění, než kterýkoli jiný model společnosti Volvo. Od zahájení výroby získalo kolem dvaceti cen jak v Evropě, tak v USA.
Švédská společnost Volvo Cars Corporation patří mezi přední světové výrobce automobilů. S produkcí již 450 000 vozidel ročně, které se vyrábějí v pěti zemích světa, je tato firma nosným pilířem luxusní divize Premier Automotive Group automobilky Ford Motor Company. Automobily Volvo jsou proslulé svojí bezpečností a spolehlivostí a nemalý důraz je kladen také na ekologii výroby i samotného provozu automobilů.